Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen - Reserveren

Zijn er verschillen tussen het reserveren via internet en telefonisch reserveren?

Nee, er is geen verschil. De prijs blijft hetzelfde. Heeft u nog vragen of wenst u een persoonlijk advies? Neem dan gerust contact op. Wij helpen u graag.

Hoe kom ik aan een actiecode?

Voor sommige acties en speciale aanbiedingen heeft u een actiecode nodig. Met een actiecode profiteert u van extra voordeel. Wij versturen deze actiecodes meestal via onze nieuwsbrief. Nog geen nieuwsbriefabonnee? Meld u aan voor de nieuwsbrief en blijf op hoogte van acties, aanbiedingen en leuke nieuwtjes.

Hoe kan ik een reservering maken bij Vacansoleil op internet?

Ga naar onze website www.vacansoleil.be. Op de homepagina ziet u links het Zoek en Boek menu. In het Zoek en Boek menu zoekt u uw bestemming, camping, accommodatie en de gewenste verblijfsperiode. Ideale vakantie gevonden? Klik op de boek nu-button achter de getoonde prijs. U kunt nu de accommodatie reserveren. U doorloopt daarbij de volgende stappen:

Stap 1: uw verblijf reserveren
Tijdens deze stap heeft u de volgende mogelijkheden:

  • klikken naar de informatiepagina van de camping voor meer informatie en foto's
  • klikken naar de informatiepagina van de gekozen accommodatie en voor meer informatie
  • aanpassen van uw reisgezelschap
  • bijboeken van extra's zoals babypakket, preferenties, linnengoed, eindschoonmaak
  • bekijken van de bijzonderheden van de camping en de accommodatie
  • bijboeken van een nog een camping, accommodatie of een andere bestemming

Stap 2: verzekeringen afsluiten
Vacansoleil biedt u hier de mogelijkheid om een reisverzekering, annuleringsverzekering en/of schade aan logies en verblijvenverzekering te boeken.

Stap 3: uw gegevens invullen
Tijdens deze stap vult u uw persoonlijke gegevens in. Ook kunt u een eventuele kortingscode invoeren.

Stap 4: uw reservering controleren en bevestigen
U controleert nu eerst uw reservering. U kunt eventueel nog zaken wijzigen door terug te gaan in het menu. Alles in orde? Dan vragen we u of u akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Vacansoleil. Als u akkoord gaat, kunt u de reservering definitief vastleggen.

Stap 5: betalen
De betalingsinformatie wordt getoond, met de daarbij behorende betalingsmogelijkheden waar u uit kunt kiezen. U klikt vervolgens op de button “boeken”. Uw reservering wordt dan afgerond.

Stap 6: Bedankt
Op de bedankpagina krijgt u het reserveringsnummer van uw boeking te zien.

Wij bedanken u voor het maken van de reservering en sturen u een bevestiging via e-mail.

Gedurende al deze stappen ziet u het reserveringsoverzicht rechts op uw scherm. Hierin staan de gekozen accommodatie(s) en de prijzen. De eventuele onvermijdbare kosten ter plaatse worden getoond in een lichtgele kleur.

Hoe kan ik zien of mijn reservering via internet gelukt is?

Nadat u de reservering heeft voltooid, door op de knop ‘boeken’ te klikken, krijgt u een scherm te zien met uw reserveringsnummer. Dit nummer geldt eveneens als bevestiging dat uw reservering definitief is. Kort daarop ontvangt u een e-mail van Vacansoleil met daarin nogmaals de reisbevestiging/factuur. Klanten die geen e-mailadres hebben opgegeven ontvangen deze reisbevestiging per post.

Is het mogelijk om een optie te plaatsen?

Neen, het is niet mogelijk een optie te plaatsen. Een boeking is dus direct een definitieve boeking. 

Hoe wordt de prijs berekend?

Wat uw vakantie kost, is eenvoudig uit te rekenen. Een voorbeeld: u gaat met uw gezin 2 weken naar camping X. U huurt een volledig ingerichte Navajo bungalowtent, en u verblijft van 3 juni tot 17 juni (2 weken).

De berekening is dan als volgt:  
14 nachten à € 34,- per nacht € 476,00
-/- korting (14=7) 7 x € 34,-   € 238,00 -/-
+ reserveringskosten €   25,00
Deze vakantie kost u € 263,00
   

Huurt u een staanplaats? Dan ziet de berekening er anders uit. De getoonde prijs bij staanplaatsen is in de 1ste stap van uw boeking namelijk gebaseerd op een verblijf met 2 personen. Oók als u meerdere personen heeft geselecteerd. Hoe dat kan? Doordat de prijzen per persoon kunnen variëren per leeftijdscategorie. En u vult de geboortedatums van uw reisgezelschap pas in bij de 4de stap van uw boeking. Voor u tot definitief boeken overgaat, ziet u uiteraard het uiteindelijke totaalbedrag van uw verblijf.

Hanteert Vacansoleil een minimum aantal nachten?

De meeste campings hanteren het systeem van een minimum aantal overnachtingen per accommodatie. Dat betekent dat u een aantal nachten achter elkaar in dezelfde accommodatie op de camping dient te boeken. Meestal zijn dit minimaal twee nachten in het laagseizoen en vier in het hoogseizoen. Dit aantal kan variëren, ook per accommodatie. Voor 6 campings uit ons aanbod geldt dat u ook een enkele nacht kunt boeken, wat deze campings bij uitstek geschikt maakt als stop onderweg naar een verdere bestemming. De campings zijn: Iris Parc Le Chêne GrisLa Croix d'Arles, Feddet, Gulperberg Panorama en Les 3 Lacs du Soleil. Bij Terrassencamping Ossiacher See is het alleen mogelijk in het laagseizoen om één nacht te boeken. 

Op welke termijn kan ik de reispapieren verwachten?

U ontvangt uw reisdocumenten via e-mail. Ze worden verstuurd nadat wij de volledige betaling hebben ontvangen.

Is het mogelijk om een kinderbedje, kinderbadje en een kinderstoel te reserveren?

Op steeds meer campings kunt u een babypakket bijboeken. Een babypakket bestaat uit een kinderbedje, een kinderstoel en een babybadje. Wij zetten alles klaar in uw accommodatie.

Let op: Het kinderbedje is exclusief linnengoed en er is geen matrasje. Neem daarom uw eigen lakentjes, dekentjes én matrasje mee.

Is het toegestaan om huisdieren mee te nemen? Zo ja, mag ik er dan ook twee meenemen?

Op de camping info pagina onder het kopje accommodatie kunt u bij de bijzonderheden lezen of een huisdier op de camping van uw keuze is toegestaan, en of deze ook is toegestaan in de accommodaties. De kosten per nacht, evt. uitzonderingen en of campings een bedrag vragen voor extra eindschoonmaak vindt u ook terug bij de bijzonderheden. Bij een internetboeking kunt u deze informatie terugvinden onder het kopje 'Belangrijke informatie'. Deze informatie ziet u wanneer u een accommodatie en een verblijfsperiode heeft geselecteerd. Op de camping informatie pagina op de website ziet u deze bijzonderheden ook bij het kopje “accommodatie” en vervolgens klikt u op een accommodatie.

Een aantal campings laat huisdieren alleen buiten het hoogseizoen toe. In sommige stacaravans is een huisdier niet toegestaan. In een Vacansoleil bungalowtent is een huisdier nooit toegestaan. De kosten voor een huisdier dient u in de meeste gevallen ter plaatse bij aankomst op de camping te betalen. Indien de kosten vooraf aan Vacansoleil betaald moeten worden, worden deze bij uw boeking berekend. Als u een staanplaats boekt dient u de kosten voor een huisdier in de meeste gevallen vooraf aan Vacansoleil te betalen. Wanneer er geen kosten worden berekend, betaalt u deze bij aankomst op de camping. En ook dan staan deze kosten in het reserveringsoverzicht en op de factuur onder het kopje 'ter plaatse te betalen'.

Indien uw huisdier mee op vakantie gaat is het van belang goed te informeren naar de documenten en regels die in uw vakantieland gelden; een samenvatting van huisdierregels vindt u vindt u hier.

Een overzicht met campings waar 1 of 2 huisdieren zijn toegestaan vindt u hier.

Zijn er ook campings geschikt voor andersvaliden?

Campings die aangepaste voorzieningen hebben voor rolstoelgebruikers, krijgen een speciaal rolstoel pictogram. Wij kijken daarbij niet alleen naar de inrichting van de toilet- en douchecabines, maar ook naar zaken als vrije ruimtes, hoe de deuren opengaan en of er traptreden zijn. En natuurlijk bekijken we de toegang tot het (zwembad) terras en het restaurant. Alle Vacansoleil tenten zijn goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, hoewel de vloer van het type Ottawa circa 15 centimeter boven de grond ligt.

Op camping Iris Parc Le Château de Galaure, camping Iris Parc Le Grand Dague en camping Iris Parc Birkelt bieden wij stacaravans aan die speciaal zijn aangepast voor andersvaliden, dit is het type Bali 2. Onze andere stacaravans zijn niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.  Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

Worden alleen reizende jongeren op de campings geaccepteerd?

De meeste campings in ons aanbod zijn familiecampings, en daarom worden alleenreizende jongeren vaak niet geaccepteerd. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden vragen wij u om vóór het maken van de definitieve boeking contact met onze reserveringsafdeling op te nemen.

Kan ik ook een reservering maken voor een groep?

Dat kan. Het ligt er wel aan hoe groot de groep is. Via onze website kunt u maximaal 2 accommodaties in 1 reservering boeken. Wilt u meerdere accommodaties boeken? Neem dan contact op met ons. Wij kunnen maximaal 5 accommodaties voor uw reserveren. Bij meer dan 5 accommodaties moeten we eerst toestemming vragen aan de camping.

Kan ik bij Vacansoleil ook een verzekering afsluiten?

Jazeker! Dat is mogelijk. Een verstandige keuze bovendien, want zo gaat u met een onbezorgd gevoel op vakantie. U kunt een annuleringsverzekering, een reisverzekering en/of een schadelogiesverzekering van ERV Verzekeringen afsluiten. Dat kan direct bij boeking of op een later tijdstip. Houdt u er rekening mee dat u de annuleringsverzekering binnen 5 werkdagen na uw boeking dient af te sluiten. Meer informatie over deze verzekeringen vindt u hier.

Ik betaal voor een preferentie, is dit dan ook een garantie?

Nee, een preferentie blijft een voorkeur en is geen garantie. Wij geven deze door aan de camping en men zal al het mogelijke doen om aan uw wens te voldoen. Evenwel, aan het niet doorgaan van een preferentie kunnen geen rechten worden ontleend. De preferentiekosten zijn administratiekosten en kunnen dan achteraf ook niet worden gerestitueerd.

Ik heb een reischeque van Vacansoleil gewonnen, kan ik deze ook via internet verzilveren?

Deze reischeque kan alleen telefonisch verzilverd worden. De korting wordt namelijk op internet niet automatisch toegekend. De maanden juli en augustus zijn uitgesloten voor een verblijf op de camping. U kunt kiezen uit een aanbod van speciaal geselecteerde campings. Deze campings vindt u op de Actie selectie lijst van deze website. Klik hier voor de Actie selectie lijst.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

U kunt uw reservering wijzigen, echter hiervoor zullen overeenkomstig onze algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht worden. Een wijziging kan uitsluitend telefonisch worden verwerkt. Eventuele bijkomende kosten zullen vóór de wijziging aan u doorgegeven worden.

Tot wanneer kan ik annuleren?

Indien u via internet boekt, is er geen optietermijn. De reservering is meteen definitief. Voor het annuleren van een boeking worden er conform de algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht. Indien u uw reservering wenst te annuleren, neem dan contact met ons op.

Ik was net bezig met een reservering via internet, maar nu blijkt deze periode niet meer beschikbaar te zijn. Wat moet ik doen?

Als u een bepaalde accommodatie en periode selecteert, houdt ons reserveringssysteem deze selectie even voor u vast. Zodoende heeft u voldoende tijd om uw boeking rustig af te maken. Indien u deze selectie verlaat zonder de reservering definitief af te ronden, wordt deze pas na een bepaalde tijd weer vrijgegeven. U kunt het verblijf dan later, indien nog steeds beschikbaar, alsnog reserveren. U kunt een geselecteerde accommodatie wissen in het reserveringsoverzicht rechts op het scherm. TIP: Soms staat uw accommodatie nog in het winkelmandje rechts boven aan uw scherm. Door hierop te klikken kan u terugkeren naar uw reserveringsoverzicht.

Kan ik een medische essentie voor een bepaalde plaats aanvragen?

In overleg met de lokale camping beheerder is het mogelijk om een essentie aan te vragen. Uw speciale wens kan alleen in behandeling worden genomen op basis van medische gronden voor € 35 per accommodatie per essentie.

Kan iemand anders mijn reservering overnemen?

Ja, u kunt uw reservering laten overnemen door een ander reisgezelschap. De hoofdboeker van uw reservering én de nieuwe reizigers dienen dit schriftelijk aan ons door te geven met een kopie van hun identiteitskaart. De kosten voor deze overdracht bedragen € 35,00. Neem hiervoor contact met ons op.