Op vakantie

Veelgestelde vragen - Op vakantie

Waar meld ik me als ik aankom op de camping?

Als je aankomt op de camping, meld je je bij de receptie van de camping of bij de speciale Vacansoleil- receptietent als deze aanwezig is. Hier check je in en tijdens je verblijf ben je er welkom voor al je vragen. In de Vacansoleil-receptietent verwelkomen en helpen onze eigen campinghosts je graag. Zij zijn te herkennen aan de blauwe Vacansoleil-shirt en vertellen je graag alles over de camping en zijn omgeving.

Met welke bijkomende kosten moet ik ter plaatse rekening houden?

Bij aankomst wordt je gevraagd een waarborgsom voor jouw accommodatie te betalen, deze krijg je bij vertrek terug, mits de accommodatie in goede staat wordt achtergelaten. 

Kosten zoals eindschoonmaak, airconditioning en/of bedlinnen staan reeds vermeld op de boekingsbevestiging  onder het kopje "ter plaatse te betalen". 

Op de meeste campings wordt door de lokale overheid toeristbelasting geheven, deze kosten dienen altijd ter plaatse betaald te worden. Andere mogelijke extra kosten zijn: milieu/ecotax, registratiekosten voor Kroatië en de Deense campingkaart. Veel campings vragen om een restitueerbare borg voor een polsbandje (voor toegang tot campingfaciliteiten) of een slagboomsleutel. 

Moet ik een waarborgsom betalen op de camping?

Op de meeste campings betaal je bij aankomst een waarborgsom voor de accommodatie. De hoogte van de waarborgsom en de betaalwijze vind je op onze website bij de accommodatie beschrijving van jouw geboekte camping. Tevens vermelden wij deze informatie in de reisdocumenten.

Indien de accommodatie niet in dezelfde staat wordt achtergelaten als je deze aantrof, kan (een gedeelte van) de waarborgsom worden ingehouden.

Hoe legitimeer ik mij als ik incheck op de camping?

Tijdens het inchecken op de camping wordt vaak gevraagd om je identiteit aan te tonen. Om identiteitsfraude te voorkomen, raden wij je aan nooit je paspoort of identiteitskaart af te geven of achter te laten bij de receptie. Het beste is om hiervan vooraf een kopie te maken. Hierop schrijf je dat het een kopie is en streep je je rijksregisternummer door. Deze kopie kun je bij legitimatie op de camping met een gerust hart afgeven en achterlaten bij de receptie. 

Is er WIFI op de camping?

Altijd online met je smartphone, tablet of laptop. Dat wil je ook zijn op jouw camping. Dat kan, want steeds meer campings hebben wifi-hotspots. Het kan zijn dat deze service niet altijd gratis is en dat de kwaliteit anders is dan je thuis gewend bent. Dit varieert per camping. Er zijn bijvoorbeeld campings met alleen wifi-ontvangst op centrale plaatsen op de camping. Soms kun je maar met één toestel tegelijkertijd inloggen. Check hoe de wifi op jouw camping is geregeld op de camping info pagina op onze website onder het gedeelte 'Voorzieningen'. Het is ook goed om te weten dat door de wetgeving in Europa het niet duurder is om in het buitenland gebruik te maken van je mobiele internet dan in het land van herkomst.

Mag ik mijn auto naast mijn accommodatie parkeren?

Op de meeste campings mag je je auto inderdaad parkeren naast jouw accommodatie. Als dit niet mogelijk is of als hiervoor geen plaats is, lees je op de camping info pagina op onze website onder het gedeelte ‘Voorzieningen’ dat je jouw auto op de centrale parkeergelegenheid parkeert. Neem je meer dan één auto mee naar de camping? Dan kan de camping hier extra kosten voor rekenen en parkeer je deze auto op de centrale parkeergelegenheid. 

Mag ik barbecueën op mijn camping?

Op veel campings mag je inderdaad barbecueën. Vaak bepalen de lokale overheden dat open vuur (dus ook barbecues op kolen of briketten) niet is toegestaan door brandgevaar in de omgeving. Om toch te kunnen barbecueën, is een elektrische of gasbarbecue meestal wel toegestaan. Je leest op de camping info pagina op onze website onder het gedeelte ‘Voorzieningen’ of barbecueën is toegestaan op jouw camping en op welke type.

Mag ik een eigen tentje naast mijn accommodatie plaatsen?

Op een aantal campings mag je een eigen tentje naast jouw accommodatie neerzetten. Het kan wel zijn dat de camping hier kosten voor in rekening brengt. Ook is het belangrijk om te weten dat met een extra tent de maximale bezetting van jouw accomodatie niet overschreven mag worden. Voorkom teleurstellingen en neem voor je vakantie even contact met ons op. Dan zoeken wij voor je uit of het bijzetten van een tent mogelijk is op jouw camping en of er extra personen aangemeld moeten worden. Wij helpen je graag! 

Welke regels gelden er omtrent de eindschoonmaak?

Meestal worden er geen kosten voor de eindschoonmaak in rekening gebracht indien de volgende gasten de accommodatie zonder verdere tussenkomst van het lokale beheer kunnen betrekken. Met andere woorden als de accommodatie proper en opgeruimd achter wordt gelaten. Indien er wel een verplichte eindschoonmaak van toepassing is, zie je dat in het accommodatieoverzicht van de camping van je keuze, alsook op je reisbevestiging en je reisdocumenten.

De eindcontrole wordt in jouw aanwezigheid uitgevoerd door het lokale beheer op de aangegeven tijden. Wanneer je vroeger wenst te vertrekken zal de eindcontrole na je vertrek plaatsvinden. In dat geval dien je zelf een afspraak te maken met het lokale beheer over de terugbetaling van de waarborg. Soms wordt door de camping namelijk standaard de waarborg ingehouden wanneer je buiten de aangegeven tijdstippen vertrekt.

Op een aantal van onze campings is het mogelijk de eindschoonmaak door het lokale beheer ter plaatse te laten doen. Tegen betaling wordt de accommodatie bij vertrek voor je schoongemaakt.  Indien de eindschoonmaak bij boeking direct bijgeboekt kan worden, kan je dit tijdens het boeken op de website zien, onder het kopje ‘Extra’s’. De kosten verschillen per accommodatie en per camping.