Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen - Inpakken en Onderweg

Wat dien ik mee te nemen naar mijn vakantiebestemming?

In de stacaravans en safaritenten zijn kussens en dekens/dekbedden aanwezig. In de bungalowtenten niet. Er kunnen echter uitzonderingen zijn. Kijk daarom altijd even op de pagina van uw gekozen camping naar de kenmerken van uw accommodatie. Lakens en slopen neemt u meestal zelf mee. Soms is dit inbegrepen, bij bijvoorbeeld glampingaccommodaties. En op veel campings is het mogelijk om bedlinnen via Vacansoleil te reserveren. Dit kan telefonisch en vaak ook direct bij uw online boeking. Heeft u al geboekt en bent u vergeten om direct bedlinnen bij te boeken? Dan kunt u het bedlinnen ook nog telefonisch reserveren.

Wat dient u verder mee te nemen naar uw vakantiebestemming? Print de Vacansoleil-inpaklijst uit, zodat u niets vergeet. Reist u met een baby? Dan hebben we ook een handige inpaklijst voor u.

Wanneer kan ik de reisdocumenten verwachten?

U ontvangt de reispapieren via e-mail zodra uw betaling voldaan en verwerkt is. De reispapieren dient u af te drukken en mee te nemen naar uw bestemming.

Wat moet ik doen wanneer ik onderweg autopech heb?

Heeft u vertraging onderweg? Of kiest u er zelf voor om één dag (of enkele dagen) later aan te komen?

Geef dit alstublieft tijdig door aan de receptie van de camping van uw keuze. Het telefoonnummer vindt u terug op pagina 4 van uw reisdocumenten.

Tijdens de kantooruren kan u steeds contact opnemen met onze Vacansoleil Experten.

UITSLUITEND bij ernstige noodgevallen zoals (familie-omstandigheden, natuurrampen) die niet door ons lokale beheer en/of receptie van uw camping opgelost kunnen worden óf die niet onder de reisverzekering vallen, kunt u buiten de kantooruren contact opnemen met onze nooddienst: 0031 20 651 5943 (uitgevoerd door SOS International).

Indien u een reisverzekering heeft afgesloten via Vacansoleil kan u de ERV Assistance Hulplijn bereiken op het nummer : 0032 784 809 77. Dit nummer kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen voor de hulp die u nodig heeft.

Het is heel belangrijk om zelf te zorgen voor een verklaring van een lokale instantie (politie, arts,...) indien er tijdens uw vakantie iets gebeurt waar u na terugkomst in België uw verzekering op wilt aanspreken. Indien u wegens omstandigheden genoodzaakt bent eerder van de camping te vertrekken, vraagt de verzekeraar altijd een schriftelijke verklaring van de camping.

Welke verkeersveiligheidsregels zijn van toepassing in het buitenland?

Er gelden verschillende verkeersveiligheidsregels in het buitenland om veilig op reis te gaan. Klik hier voor meer informatie.
Overige informatie over verkeersveiligheidsregels kunt u navragen bij het verkeersbureau en/of ambassade van het betreffende land.

Is het mogelijk na de officiële inchecktijd aan te komen op de camping?

Het is op de meeste campings mogelijk om later dan de officiële inchecktijd aan te komen.
Onze medewerkers kunnen u hierover informeren, neem hiervoor contact met ons op. Zij zullen de camping op de hoogte brengen van een latere aankomst. Mocht u onderweg vertraging oplopen, dan dient u tijdig de camping hiervan op de hoogte te brengen. Het directe telefoonnummer van de camping vindt u in de reisdocumenten.

De aankomsttijden die op de reisdocumenten worden vermeld zijn de officiële inchecktijden van de camping. De aankomsttijden liggen doorgaans tussen 16.00 uur en 19.00 uur.

De vertrektijden liggen doorgaans tussen 08.00 uur en 10.00 uur.