Covid-19

Veelgestelde vragen - Covid 19

Wat zijn de huidige regels voor het reizen in Europa?

De huidige regels voor het reizen in Europa kunnen per land verschillen.  Daarom is het verstandig je goed voor te bereiden en voor je vertrek te kijken op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hier kun je lezen wat de huidige  regels zijn voor jouw vakantiebestemming. 

Sinds 01 juli 2021 is het Europees digitaal corona certificaat voor alle EU-lidstaten. 

Mag ik op vakantie als ik niet volledig gevaccineerd ben?

Het is niet verplicht om gevaccineerd te zijn om door Europa te reizen. Het EU Digital COVID-certificaat wordt afgegeven aan personen die zijn ingeënt tegen COVID-19, een negatief testresultaat hebben gekregen of hersteld zijn van COVID-19. De toelatingseisen kunnen per land van bestemming verschillen.

Actuele informatie over reisvoorwaarden vindt u op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

Ik ben niet ingeënt, kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen?

Het is niet verplicht om gevaccineerd te zijn om binnen Europa te reizen. Hoewel de regels met betrekking tot reizen naar andere landen kunnen variëren en tevens per land kunnen veranderen, respecteren EU-landen het Europees digitaal coronacertificaat dat wordt afgegeven aan personen die zijn gevaccineerd tegen COVID-19 OF een negatief testresultaat hebben verkregen OF hersteld zijn van COVID-19. 

Let op: als je na 19 augustus 2021 hebt geboekt, kan je tot 1 maart 2022 kosteloos annuleren of de boeking éénmalig kosteloos wijzigen tot 15 april 2022.  

Ik heb een negatief PCR-testresultaat nodig, kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen?

Hoewel de regels met betrekking tot reizen naar anderen landen kunnen variëren en tevens per land kunnen veranderen, respecteren EU-landen het Europees digitaal coronacertificaat dat wordt afgegeven aan personen die zijn gevaccineeerd tegen COVID-19 OF een negatief testresultaat hebben verkregen OF hersteld zijn van COVID-19. 

Let op: als je na 19 augustus 2021 hebt geboekt, kan je tot 1 maart 2022 kosteloos annuleren of de boeking éénmalig kosteloos wijzigen tot 15 april 2022.  

Ikzelf of iemand van mijn reisgezelschap test positief voordat ik op vakantie vertrek. Wat zijn mijn opties?

In geval van annulering van jouw vakantie, zijn onze algemene annuleringsvoorwaarden van kracht. Wij raden je dan ook sterk aan om onze annuleringsverzekering, waarin een dekking voor COVID-19 is opgenomen, af te sluiten. Deze verzekering bieden wij aan via onze partner ERGO en dekt claims van reizigers die vóór hun vakantie positief testen.

Dekt de bij Vacansoleil afgesloten verzekering COVID-19?

Vacansoleil biedt in samenwerking met ERGO Annuleringsverzekeringen aan die een supplementaire bescherming voor COVID-19 bieden.

Ik heb een verzekering afgesloten die Covid-19 niet dekt. Kan ik een upgrade uitvoeren?

Ja, het is mogelijk om de annuleringsverzekering te upgraden met een aanvullende covid -19 dekking. Dit kan tot 30 dagen voor aankomst. Als je reservering voor januari werd geboekt zit deze dekking nog niet inbegrepen in de polisvoorwaarden. Voor €15 extra kunnen we uw polis upgraden. Neem contact met ons op als u uw verzekering wilt upgraden met een aanvullende Covid-19 dekking.

Kan ik zonder kosten annuleren als er een negatief reisadvies is?

Kosteloze annulering bij negatief reisadvies is niet mogelijk zolang de grenzen open zijn. Aankomst is immers mogelijk mits bewijs van vaccinatie of negatief testbewijs.

Wat gebeurt er als er tijdens mijn vakantie plotseling reisbeperkingen komen?

Het is vervelend als er tijdens je vakantie plotselinge reisbeperkingen worden ingevoerd. Als dat gebeurt zullen we er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen, rekening houdend met de huidige richtlijnen van de bevoegde autoriteiten. 
Als de grenzen van je bestemmingsland of de camping die je geboekt hebt gesloten zijn, zoeken we samen met je naar een passende oplossing. Om goed voorbereid op reis te gaan raden we je aan om altijd een annuleringsverzekering met COVID-19 dekking af te sluiten

Bij terugkeer van vakantie is er een verplichte quarantaine in mijn thuisland. Kan ik gratis annuleren?

Verplichte quarantaine in uw thuisland is geen reden om kosteloos te annuleren.

Moet ik op de camping een vaccinatiebewijs of een negatieve test laten zien?

Dit verschilt per camping. Wil je zeker zijn van de regels van de camping van uw keuze, kijk dan op hun eigen website voor de laatste informatie. De meest actuele informatie per land met betrekking tot reisadviezen en regelgeving vindt u op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De meest actuele informatie per land met betrekking tot reisadviezen en regelgeving vindt u op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Neem hier zeker een kijkje om na te gaan welke documenten u nodig heeft om de grens van uw bestemmings- of doorreisland over te steken. 

Kan ik veilig genieten op de camping?

Ja, want op de camping ben je voornamelijk buiten. Uit onderzoek is gebleken dat de kans om besmet te raken buiten kleiner is dan binnen. Bovendien reis je waarschijnlijk met je eigen auto en gebruik je je eigen accommodatie op de camping. Daarnaast verzekeren onze campings je van een veilige en weloverwogen vakantieomgeving. Ze hanteren een veiligheidsplan dat voldoet aan de richtlijnen van de lokale gezondheidsautoriteiten. Dit betekent een sfeervolle omgeving, waar je alsnog genoeg afstand van elkaar kunt houden. Zo kun je gemakkelijk afstand houden in openbare ruimtes en voorzieningen. Om alles extra veilig te maken, wordt er ook op de camping extra schoongemaakt. Zo wordt jouw accommodatie voor je aankomst uitgebreid schoongemaakt.

Wanneer krijg ik het bedrag terug van mijn ongebruikte voucher?

Je kunt je voucher inwisselen binnen 12 maanden na uitgifte van de voucher. Als je je voucher in deze periode niet hebt gebruikt voor een nieuwe boeking, krijg je het voucher bedrag terug van ons. U kan hiervoor ons contactformulier invullen.

Hoe vraag ik mijn voucherbedrag terug?

Wil je je ongebruikte voucherbedrag terugvragen? Vraag dan een terugbetaling aan via onderstaand online formulier. 

https://vacansoleil.email/3/4/1769/1/ExaxFM_XmHlK6p2tMXCwkfYMtkn_0qiExm5zaAgSRxgBJZ8SMGnSkCr146UGzn8i

Terugbetalingsverzoeken kunnen per e-mail worden verzonden of door gebruik te maken van het contactformulier op onze website. 

Kan ik mijn boeking die vanwege Corona-beperkingen is verplaatst van het seizoen 2021 naar 2022 wijzigen of annuleren?

Je kan je reservering altijd wijzigen of annuleren, ook als deze is verplaatst van het seizoen 2021 naar het seizoen 2022. Tot 15 april 2022 kan je jouw boeking éénmaal gratis wijzigen (op voorwaarde dat de nieuwe huursom niet lager is dan die van 2021). 

-  Tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 30% van de reissom; 

- Vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom; 

- Vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; 

- Op de dag van vertrek of later: de volle reissom. 

- Bij annulering bedragen de annuleringskosten voor reserveringskosten en/of dossierkosten 100% 

- Bij annulering bedragen de annuleringskosten voor de polis van de annuleringsverzekering 100%