Coronavirus

Vragen & Antwoorden over het coronavirus en jouw vakantie

Laatst geüpdatet op: 3 april

Bij Vacansoleil volgen we de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Wij krijgen op dit moment veel vragen over de gevolgen voor reeds geboekte vakanties. We delen jullie zorgen en de gezondheid en veiligheid van onze klanten is voor ons prioritair dus daarom hebben we deze Vragen & Antwoorden voor jullie op een rijtje gezet. 

Op dit moment wordt iedereen die op vakantie zou gaan in de periode waarvoor negatief reisadvies is, door ons persoonlijk benaderd.

De informatie op deze pagina wordt regelmatig vernieuwd. De laatste update is van 3 april

Waar vind ik de laatste informatie over het coronavirus?

Op de website van De FOD Volksgezondheid vind je de meest actuele informatie over het nieuwe coronavirus (COVID-19).

Geldt er een negatief reisadvies voor mijn vakantiebestemming?

Op de website van het  vind je alle actuele reisadviezen per land. Let wel: negatief reisadvies is alleen van toepassing op het moment van reizen.

Wat als mijn vakantie wordt geannuleerd wegens negatief reisadvies ?

Bij een negatief reisadvies uitgesproken door Buitenlandse Zaken voor een bepaald land/regio in het bijzonder of bij een algemeen negatief reisadvies voor alle Belgen naar het buitenland, zullen wij u zelf contacteren.

Opgelet : controleer op de website van Buitenlandse zaken of er een periode is vermeld. Indien het om een algemeen negatief reisadvies voor alle Belgen gaat is dit doorgaans geldig samen met de overige maatregelen die de Belgische overheid oplegt voor de bestrijding van het Corona-virus. Deze datum kan wijzigen in functie van de besluiten van de Belgische overheid of de overheden van overige bestemmingslanden. Enkel indien uw reis in die periode is gepland zullen wij overgaan tot annulering van de reis en u zelf contacteren. U heeft dan verschillende opties :

1/ u wijzigt uw vakantie naar een andere periode /  bestemming / camping  – eventuele meerprijs van de andere periode /  bestemming / camping  dient u bij te betalen. Wordt het goedkoper betalen wij u het verschil terug.

2/ past voor u geen andere periode /  bestemming / camping  dan zullen wij de door u betaalde reissommen ter beschikking stellen met een “Corona voucher”.
Deze Corona voucher is een waardebon voor het bedrag dat u heeft betaald aan Vacansoleil (voorschot of totale reissom). De Corona voucher is geldig voor 1 jaar na datum van uitgifte (annuleringsdatum van de oorspronkelijke reis) en kan worden gebruikt als betaling van een nieuwe Vacansoleil vakantie of een gedeelte daarvan in het geval de nieuwe reis duurder zou zijn. 
U dient deze vakantie te boeken en met de waardebon te betalen binnen het jaar na uitgiftedatum. De vertrekdatum kan in dit geval later zijn dan de geldigheidsdatum van de Corona voucher.
De regeling van de Corona voucher is een regeling die de reissector (ABTO) is overeengekomen met de Federale Overheid Economie en is ook wettelijk geregeld door de Belgische overheid.
De waardebon zal u zo spoedig mogelijk worden toegestuurd, maar gezien de huidige drukte kan dit enkele weken duren.
 

De camping die ik heb geboekt, gaat pas later in het seizoen open. Wat moet ik nu doen?

Heeft u bij ons geboekt, maar gaat uw camping pas later in het seizoen open vanwege de gevolgen van het coronavirus? Dan nemen wij zo snel mogelijk telefonisch contact met u op: ergens tussen de 2 en 4 weken voor uw daadwerkelijke vertrek.

Wat als ik mijn vakantie wil annuleren als er geen negatief reisadvies is?

Dan dient u de annuleringskosten te betalen die op het moment van annuleren van toepassing zijn. Zijn de annuleringskosten op moment van annuleren lager dan het bedrag dat u reeds heeft (aan)betaald? Dan verrekenen wij de annuleringskosten met uw betaling(en) en ontvangt u een voucher (waardebon) ter waarde van het te veel betaalde bedrag. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden kunnen we helaas geen terugbetalingen doen. De hoogte van de annuleringskosten zijn afhankelijk van uw vertrekdatum en vindt u hier terug in onze algemene voorwaarden..

Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten én heeft u een geldige annuleringsreden volgens de voorwaarden van uw verzekering? Dan kunt u de annuleringskosten mogelijk terug claimen bij uw verzekeringsmaatschappij. Neem hiervoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

Kan ik mijn vakantie kosteloos wijzigen of omboeken?

Ja, je kan vóór 15-04-2020 je boeking éénmalig kosteloos wijzigen en omboeken naar een andere camping, vakantieperiode in 2020  en/of accommodatie van Vacansoleil.

Hoe kan ik Vacansoleil contacteren ?

Meer informatie i.v.m contact met Vacansoleil en de openingsuren van ons kantoor in België , vind je hier : https://www.vacansoleil.be/nl/over-vacansoleil/contact/