Verkoopvoorwaarden

Waar zijn de verkoopvoorwaarden voor?
Om u te beschermen en te informeren voordat u bij ons boekt. Zij definiëren de rechten en verantwoordelijkheden van elk individu.

Denominatie

Frankrijk van Noord naar Zuid

is een vennootschap naar Frans recht, die deel uitmaakt van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. De merken Maeva.com, Maeva Home, Vacansoleil, lafrancedunordausud, leskidunordausud en lespagnedunordausud zijn handelsmerken van La France du Nord au Sud. Daarom vermelden wij in deze algemene voorwaarden deze merken als de entiteiten waarbij u uw verblijf boekt. Het gebruik van de websites en de aankoop van pakketreizen of accommodatie impliceert de volledige aanvaarding door de klant van deze verkoopvoorwaarden en de volledige acceptatie ervan.

Toerisme Code

Onze algemene verkoopvoorwaarden voldoen aan de bepalingen van artikel R.211-12 van het Wetboek van Toerisme. Om te voldoen aan de wettelijke bepalingen, herhalen wij de artikelen R.211-3 tot en met R.211-11 van dat Wetboek.

(maeva.com merken - Elk aanbod en elke verkoop van de diensten vermeld in artikel L. 211-1 geeft aanleiding tot de levering van passende documenten die voldoen aan de regels die in dit artikel zijn vastgelegd

Artikel R.211-3-1

De uitwisseling van precontractuele informatie of het verstrekken van contractuele voorwaarden gebeurt schriftelijk. Ze kan ook elektronisch gebeuren. De naam of handelsnaam en het adres van de organisator of doorverkoper moeten worden vermeld, evenals een vermelding van zijn inschrijving in het register zoals bedoeld in artikel L. 141-3 of, indien van toepassing, de naam, het adres en de vermelding van de inschrijving van de federatie of vakbond zoals bedoeld in de tweede alinea van artikel R. 211-2.

Artikel R.211-4

Voordat het contract wordt gesloten, moet de organisator of doorverkoper de reiziger de volgende informatie verstrekken.

  1. De belangrijkste kenmerken van reisdiensten
    • De bestemming(en), reisroute en verblijfsperiodes, met de data en, indien accommodatie is inbegrepen, het aantal inbegrepen nachten.
    • De middelen, kenmerken en categorieën van het vervoer, de plaatsen, data en tijden van vertrek en terugkeer, de duur en locatie van tussenstops en aansluitingen. Wanneer de exacte tijd nog niet is vastgesteld, informeert de organisator of doorverkoper de reiziger over de geschatte vertrek- en terugkeertijd.
    • De ligging, de belangrijkste kenmerken en, indien van toepassing, de toeristische categorie van de accommodatie volgens de regels van het land van bestemming.
    • Maaltijden verzorgd
    • Rondleidingen, excursies of andere diensten die zijn inbegrepen in de totaalprijs die is overeengekomen voor het contract.
    • Indien uit de context niet blijkt of de mogelijke reisdiensten aan de reiziger als lid van een groep worden verleend en, indien dit het geval is, voor zover mogelijk, de geschatte omvang van de groep.
    • Indien het voordeel van andere toeristische diensten die aan de reiziger worden verleend, afhankelijk is van effectieve mondelinge communicatie, de taal waarin dergelijke diensten worden verleend.
    • Informatie over de geschiktheid van de reis of vakantie voor personen met beperkte mobiliteit en, op verzoek van de reiziger, specifieke informatie over de geschiktheid van de reis of vakantie voor de behoeften van de reiziger.
  2. De bedrijfsnaam en het geografische adres van de organisator en de verkoper, evenals hun telefoonnummer en, indien van toepassing, elektronische contactgegevens.
  3. De totale prijs, inclusief alle belastingen en, voor zover van toepassing, alle toeslagen, kosten of andere bijkomende kosten, of, indien deze redelijkerwijs niet kunnen worden berekend vóór het sluiten van de overeenkomst, een opgave van de aard van de bijkomende kosten die de reiziger eventueel nog moet dragen.
  4. De betalingsvoorwaarden, met inbegrip van het bedrag of percentage van de prijs dat als aanbetaling moet worden betaald en het schema voor de betaling van het resterende bedrag, of financiële garanties die door de reiziger moeten worden betaald of verstrekt.
  5. Het minimum aantal personen dat vereist is voor de voltooiing van de reis of het verblijf en de deadline vermeld in III van artikel L. 211-14 voorafgaand aan de aanvang van de reis of het verblijf voor mogelijke beëindiging van het contract in het geval dat dit aantal niet wordt bereikt
  6. Algemene informatie over paspoort- en visumvereisten, inclusief de geschatte verwerkingstijden voor visa en gezondheidsinformatie voor het land van bestemming.
  7. Een verklaring waarin wordt aangegeven dat de reiziger het contract op elk moment vóór de aanvang van de reis of het verblijf kan beëindigen, mits betaling van passende beëindigingskosten of, indien van toepassing, standaard beëindigingskosten die door de organisator of doorverkoper in rekening worden gebracht, overeenkomstig I van artikel L. 211-14.
  8. Informatie over de verplichte of optionele verzekeringen die de kosten dekken van beëindiging van het contract door de reiziger of over de kosten van bijstand, die repatriëring dekt, in geval van ongeval, ziekte of overlijden.

Met betrekking tot de pakketten zoals gedefinieerd in punt e van 2 van A van II van artikel L. 211-2, zorgen de organisator of doorverkoper en de professional aan wie de gegevens worden verstrekt ervoor dat elk van hen, vóórdat de reiziger door een contract wordt gebonden, de in dit artikel vermelde informatie verstrekt voor zover deze relevant is voor de reisdiensten die zij aanbieden. De vorm waarin de in dit artikel vermelde informatie ter kennis van de reiziger wordt gebracht, wordt vastgesteld bij gezamenlijk besluit van de minister van Toerisme en de minister van Economie en Financiën. Dit besluit specificeert de minimale informatie die ter kennis van de reiziger moet worden gebracht bij het sluiten van het contract per telefoon.

Artikel R.211-5

De in de punten 1, 3, 4, 5 en 7 van artikel R. 211-4 vermelde informatie die aan de reiziger wordt meegedeeld, maakt deel uit van het contract en kan enkel worden gewijzigd onder de voorwaarden zoals vastgelegd in artikel L. 211-9.

Artikel R.211-6

Het contract moet, naast de gegevens zoals gedefinieerd in artikel R. 211-4, de volgende gegevens bevatten:

  1. De speciale wensen van de reiziger die de organisator of verkoper heeft geaccepteerd
  2. Een verklaring waaruit blijkt dat de organisator en de doorverkoper verantwoordelijk zijn voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in het contract zijn opgenomen, overeenkomstig artikel L. 211-16, en dat zij verplicht zijn om bijstand te verlenen aan de reiziger als deze in moeilijkheden verkeert, overeenkomstig artikel L. 211-17-1.
  3. De naam van de entiteit die verantwoordelijk is voor insolventiebescherming en de contactgegevens, inclusief het geografische adres.
  4. De naam, het adres, het telefoonnummer, het e-mailadres en, indien van toepassing, het faxnummer van de plaatselijke vertegenwoordiger van de organisator of doorverkoper, een contactpunt of andere dienst waarmee de reiziger snel contact kan opnemen met de organisator of doorverkoper en op efficiënte wijze met hen kan communiceren, om bijstand kan vragen als de reiziger in moeilijkheden verkeert of een klacht kan indienen over een non-conformiteit die tijdens de uitvoering van de reis of het verblijf is opgemerkt.
  5. Een verklaring waaruit blijkt dat de reiziger verplicht is om eventuele non-conformiteiten die hij of zij tijdens de reis of het verblijf opmerkt, te melden overeenkomstig artikel L. 211-16 II.
  6. Indien minderjarigen, zonder begeleiding van een ouder of een andere gemachtigde persoon, reizen op basis van een contract dat accommodatie omvat, dient er informatie te worden verstrekt waarmee rechtstreeks contact kan worden opgenomen met de minderjarige of met de persoon die verantwoordelijk is voor de minderjarige op de verblijfplaats van de minderjarige.
  7. Informatie over de beschikbare interne procedures voor klachtenbehandeling en over de mechanismen voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting en, indien van toepassing, over de entiteit waartoe de beroepsbeoefenaar behoort en over het platform voor onlinegeschillenbeslechting zoals bedoeld in Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad.
  8. Informatie over het recht van de reiziger om het contract over te dragen aan een andere reiziger overeenkomstig artikel L. 211-11. Met betrekking tot de pakketreizen zoals gedefinieerd in punt e van 2 van A van II van artikel L. 211-2, informeert de professional aan wie de gegevens worden doorgegeven de organisator of doorverkoper over het sluiten van het contract dat aanleiding geeft tot het samenstellen van een pakketreis. De professional verstrekt de organisator of doorverkoper de informatie die nodig is om deze in staat te stellen zijn verplichtingen als organisator na te komen. Zodra de organisator of doorverkoper op de hoogte is gesteld van het samenstellen van een pakketreis, verstrekt hij of zij de reiziger op een duurzame drager de informatie vermeld in 1 tot en met 8.

Artikel R.211-7

De reiziger kan zijn contract overdragen aan een overnemer die aan dezelfde voorwaarden voldoet als hij voor het maken van de reis of het verblijf, zolang dit contract nog geen effect heeft gehad. Tenzij er een gunstiger bepaling is voor de overdrager, is deze verplicht de organisator of doorverkoper van zijn beslissing op de hoogte te stellen via een middel dat het mogelijk maakt uiterlijk zeven dagen voor aanvang van de reis een ontvangstbewijs te verkrijgen. Deze overdracht is in geen geval onderworpen aan voorafgaande toestemming van de organisator of doorverkoper.

Artikel R.211-8

Wanneer het contract een uitdrukkelijke mogelijkheid tot prijswijziging bevat, binnen de grenzen van artikel L. 211-12, vermeldt het de precieze berekeningsmethoden, zowel naar boven als naar beneden, van prijsschommelingen, met name het bedrag van de transportkosten en bijbehorende belastingen, de valuta of valuta's die van invloed kunnen zijn op de prijs van de reis of het verblijf, het deel van de prijs waarop de wijziging van toepassing is, evenals de koers van de valuta of valuta's die als referentie zijn gebruikt bij het vaststellen van de prijs die in het contract is vermeld. In geval van een prijsverlaging heeft de organisator of doorverkoper het recht om zijn werkelijke administratiekosten af ​​te trekken van de aan de reiziger verschuldigde terugbetaling. Op verzoek van de reiziger levert de organisator of doorverkoper het bewijs van deze administratiekosten.

Artikel R.211-9

Wanneer de organisator of doorverkoper zich vóór het vertrek van de reiziger genoodzaakt ziet een wijziging aan te brengen in een van de essentiële elementen van het contract, indien hij niet kan voldoen aan de specifieke vereisten genoemd in punt 1 van artikel R. 211-6, of in geval van een prijsverhoging van meer dan 8%, informeert hij de reiziger zo spoedig mogelijk op een duidelijke, begrijpelijke en zichtbare manier, op een duurzame drager:

  1. Voorgestelde wijzigingen en, indien van toepassing, hun impact op de prijs van de reis of het verblijf
  2. De redelijke termijn waarbinnen de reiziger de organisator of doorverkoper op de hoogte moet stellen van het door hem genomen besluit
  3. Gevolgen als de reiziger niet binnen de gestelde termijn reageert
  4. Indien van toepassing, van de overige aangeboden dienst, evenals de prijs daarvan.

Indien wijzigingen in de overeenkomst of de vervangende dienst leiden tot een vermindering van de kwaliteit van de reis of het verblijf of de kosten ervan, heeft de reiziger recht op een passende prijsverlaging. Indien de overeenkomst wordt beëindigd en de reiziger geen andere dienst aanvaardt, betaalt de organisator of doorverkoper alle door of namens de reiziger gedane betalingen zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk veertien dagen na beëindiging van de overeenkomst terug, onverminderd de schadevergoeding overeenkomstig artikel L. 211-17.

Artikel R.211-10

De organisator of doorverkoper verricht de terugbetalingen zoals voorgeschreven in artikel L. 211-14 II en III, of, volgens artikel L. 211-14 I, alle door of namens de reiziger gedane betalingen, onder aftrek van de toepasselijke annuleringskosten. Deze terugbetalingen aan de reiziger dienen zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen na beëindiging van het contract te geschieden. In het geval zoals bedoeld in artikel L. 211-14 III, bedraagt ​​de aanvullende schadevergoeding die de reiziger kan ontvangen ten minste gelijk aan de boete die hij zou hebben moeten betalen indien de annulering op die datum aan hem te wijten was.

Artikel R.211-11

De door de organisator of doorverkoper verschuldigde hulp krachtens artikel L. 211-17-1 bestaat met name uit:

  1. Om nuttige informatie te verstrekken over gezondheidsdiensten, lokale autoriteiten en consulaire bijstand.
  2. Om de reiziger te helpen bij het maken van communicaties over lange afstanden en het vinden van andere reisdiensten.

De organisator of doorverkoper is gerechtigd een redelijke vergoeding voor deze bijstand in rekening te brengen indien de moeilijkheid opzettelijk of door nalatigheid van de reiziger is veroorzaakt. De in rekening gebrachte prijs mag in geen geval hoger zijn dan de werkelijke kosten van de organisator of doorverkoper.

Bijzondere verkoopvoorwaarden

In de Bijzondere Verkoopvoorwaarden worden de Algemene Voorwaarden uiteengezet en wordt de contractuele informatie duidelijk uitgelegd: prijzen, annuleringsvoorwaarden.

Artikel 1 - Reservering / Betaling

1.1 Registratie- en reserveringsvoorwaarden

Elke reservering impliceert, naast de aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, een betaling die het volgende omvat:

De servicekosten voor alle boekingen bij La France du Nord au Sud variëren afhankelijk van de kosten van uw verblijf, ongeacht of u direct online of telefonisch met een creditcard boekt. Deze kosten dragen bij aan de werking van ons platform en stellen ons in staat om diensten aan te bieden, zoals een speciale telefoondienst die 6 dagen per week beschikbaar is.

Voor alle betalingen per post (bankcheques, ANCV-vakantiecheques, cadeaubonnen) worden de servicekosten met 18 euro verhoogd.

Meer dan 30 dagen voor vertrek vragen wij u een aanbetaling te doen ter hoogte van:

  • 30% van de totale prijs van uw huur en eventuele extra diensten die inbegrepen zijn of niet, inclusief catering, kinderclubs, sportcursussen, etc.
  • 100% van de totale prijs van alle vervoersdiensten (vluchten, transfers, autohuur, treinvervoer), servicekosten en verzekeringspremies, indien u deze wenst te gebruiken. Bij vertrek binnen 30 dagen na uw reservering vragen wij u 100% van de verblijfskosten (behalve in geval van betaling in 4x, zie hieronder).

Voor alle reserveringen is het opgeven van een geldig e-mailadres vereist. Anders kunnen we uw verzoek niet verwerken.

De offerte vormt geen reservering, noch een optie op een bepaalde datum of prijs. Alleen betaling geeft recht op reservering van de accommodatie.

1.2. Betaling van het saldo

Ongeacht de betaalmethode die u kiest, heeft u bij uw registratie de mogelijkheid om (i) de volledige kosten van het verblijf, inclusief opties, te betalen, (ii) of om in eerste instantie alleen een aanbetaling te doen van 30% van het totale bedrag van het verblijf plus servicekosten en de eventueel afgesloten annuleringsgarantie, met dien verstande dat de volledige prijs van uw huur en eventuele aanvullende diensten verschuldigd is (behalve bij betaling in termijnen):

  • Uiterlijk dertig (30) dagen voor aanvang van uw verblijf voor een reservering,
  • Of direct bij inschrijving voor elke last-minute reservering die minder dan dertig (30) dagen voor aanvang van het verblijf is gemaakt, in het kader van specifieke aanbiedingen.

De volledige betaling van de prijs en de toezending van de informatie die nodig is voor de uitvoering van de reservering zijn voorwaarden voor het per e-mail versturen door La France du Nord au Sud van het reisdocument (inclusief uw huurcontract of verblijfsvoucher, beschrijving van de locatie). Uw verbintenis wordt dus definitief vanaf de 30e dag voorafgaand aan uw verblijf. De verbintenis van La France du Nord au Sud wordt definitief na het verzenden van een reserveringsbevestiging. Indien u het resterende bedrag niet binnen de gestelde termijn heeft betaald en geen gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht, behoudt La France du Nord au Sud zich het recht voor om de reservering te annuleren vanaf de 30e dag voorafgaand aan uw verblijf, afhankelijk van uw reservering, zonder dat La France du Nord au Sud hiervoor een herinnering hoeft te sturen, en de annuleringsvoorwaarden die hiervoor zijn voorzien en hieronder worden beschreven, toe te passen.

1.3. Betaalmethoden

Wanneer het contract een uitdrukkelijke mogelijkheid tot prijsherziening bevat, binnen de grenzen van artikel L. 211-12, moet het de precieze berekeningsmethoden vermelden, zowel naar boven als naar beneden, van de prijsschommelingen, en met name het bedrag van de vervoerskosten en de bijbehorende belastingen, de valuta of valuta's die van invloed kunnen zijn op de prijs van de reis of het verblijf, het deel van de prijs waarop de wijziging van toepassing is, de koers van de valuta of valuta's die als referentie zijn gebruikt bij het vaststellen van de in het contract vermelde prijs.

Artikel R. 211-9
Callcenterreservering

Voor elke reservering bij het callcenter tot 30 dagen voor uw verblijf
kunt u betalen met een creditcard*, cheque**, bankoverschrijving***, vouchers of cadeaubonnen****. Minder dan dertig (30) dagen voor uw verblijf dient u 100% van het bedrag van uw verblijf te betalen, uitsluitend met een creditcard* of vouchers of cadeaubonnen**** onder de onderstaande voorwaarden. Bankcheques worden niet geaccepteerd.

Online boeken
  • Bankpas*
  • Betaling in twee (2) termijnen:
    Voor elke reservering die meer dan 30 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf wordt gemaakt, geldt: een aanbetaling van 30% van de totale prijs bij reservering en het saldo van 70% 30 dagen voor vertrek.
  • Betaling in drie (3) termijnen:
    Beschikbaar voor elke reservering die meer dan 90 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf wordt gemaakt: een aanbetaling van 30% van de totale prijs bij reservering, een tweede betaling van 35% één maand na reservering (M+1) en het saldo van 35% twee maanden na reservering (M+2). Indien u binnen 30 dagen na uw reservering vertrekt, vragen wij u om 100% van de prijs van het verblijf te betalen (behalve in het geval van betaling in 4 termijnen).

Let op:
Betaling per bankkaart (*) op uw persoonlijke rekening op onze website maeva.com/fr-fr/moncompte.php

Betalingen moeten worden verzonden naar het volgende adres:
La France du Nord au Sud,
11 rue de Cambrai,
L'Artois, Espace Pont de Flandre,
75019 Parijs.

Geaccepteerde bankkaarten: Visa, Eurocard / Mastercard, American Express, Carte Bleue

Betaling in 4X met creditcard bij onze partner FLOA Bank

Onze financiële partner FLOA BANK, een naamloze vennootschap met een kapitaal van € 46.842.400, ingeschreven in het handelsregister van Bordeaux onder nummer 434 130 423, met maatschappelijke zetel te Immeuble G7 – 71 Rue Lucien Faure te Bordeaux (33300), onder toezicht van de Autoriteit voor Prudential Control and Resolution (ACPR), 4 Place de Budapest, CS 92459, 75436 PARIS CEDEX 09, en geregistreerd bij ORIAS onder nummer 07 028 160 (www.orias.fr), biedt betaaloplossingen aan die uitsluitend bestemd zijn voor natuurlijke personen (meerderjarigen) woonachtig in Europees Frankrijk, in het bezit van een Visa- of MasterCard-bankkaart met een vervaldatum die overeenkomt met de terugbetalingsperiode. Hiermee kunt u uw aankopen van goederen en/of diensten in 4 termijnen betalen met uw bankpas. Na het afronden van uw bestelling kiest u ervoor om te betalen met de betaaloplossing "FLOA 4X"; U wordt vervolgens doorgestuurd naar de betaalpagina van FLOA BANK, waar u uw betaling kunt uitvoeren. FLOA BANK behoudt zich het recht voor uw financieringsaanvraag te accepteren of te weigeren; u heeft een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen.
Algemene verkoopvoorwaarden van Floa

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat indien u verzoekt om uw bestelling van goederen en/of diensten te betalen met behulp van deze betalingsoplossingen, uw persoonsgegevens zullen worden doorgegeven aan FLOA BANK voor de doeleinden van het bestuderen van uw financieringsaanvraag, het beheren van uw kredietovereenkomst en, indien van toepassing, de invordering.
Privacybeleid van Floa

Geaccepteerde cheques: bankcheques, vakantiecheques, cadeaucheques

Voor elke betaling op een andere manier dan per bankkaart worden administratiekosten in rekening gebracht, met een minimumbedrag van 20 euro en een maximum van 10% van de totale prijs van de reservering.

Frankrijk van Noord tot Zuid accepteert betaling via vakantievouchers. Vakantievouchers dienen aangetekend met ontvangstbevestiging te worden verzonden, inclusief de strook. Frankrijk van Noord tot Zuid aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor vakantievouchers die per gewone post worden verzonden.

Vakantievouchers worden verwerkt na ontvangst. Indien u uw verblijf vooraf heeft betaald per cheque, creditcard of bankoverschrijving en uiteindelijk toch met vakantievouchers wilt betalen, kunt u uw vakantievouchers naar ons opsturen. U ontvangt het betreffende bedrag binnen maximaal twee (2) maanden na ontvangst terug.

(***) Bankoverschrijvingsgegevens: IBAN-code: FR76 1820 6000 4360 2460 0336 043/ BIC-code: AGRIFRPP882.

(****) Vouchers / cadeaubonnen van erkende partners (onder voorwaarden die bij de verkoper moeten worden gevalideerd) - garantie: Elke reservering met vouchers of cadeaubonnen minder dan 30 dagen voor uw verblijf moet worden gegarandeerd door een geldig creditcardnummer op de begindatum van uw verblijf en een aanbetaling van ten minste 30% van het totale bedrag van uw huur. Alleen het resterende bedrag van de reservering kan worden betaald met vouchers / cadeaubonnen die per post moeten worden verzonden (de poststempel geldt als bewijs) binnen 5 dagen na uw reservering. Wij wijzen erop dat wij het teveel betaalde bedrag voor betaling met vouchers of cadeaubonnen van erkende partners niet terugbetalen. In geval van annulering van een verblijf dat op deze manier is betaald, behouden wij ons het recht voor om beheerskosten in rekening te brengen van maximaal 10% van het totale bedrag van de reservering, met een minimum van 10€. Deze kosten komen overeen met de verwerkingskosten die wij hebben met de aanbieders van cadeaubonnen.

Onze facturen dienen uiterlijk 30 dagen voor vertrek of conform de voorwaarden van uw specifieke contract te worden betaald. Bij te late betaling kan de Maeva.com Group / La France du Nord au Sud elke dienst of lopende reservering opschorten, onverminderd andere rechtsmiddelen. Elk bedrag dat niet op de vervaldatum van de factuur is betaald, leidt tot de toepassing van boetes, gelijk aan anderhalf keer de wettelijke rentevoet die van kracht was op de dag van de voorafgaande aanmaning. Boetes zijn verschuldigd op eenvoudig verzoek van de Maeva.com Group / La France du Nord au Sud. Betalingen kunnen in geen geval worden opgeschort of aanleiding geven tot enige compensatie zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Maeva.com Group / La France du Nord au Sud. Indien het verblijf na vertrek op essentiële punten wordt gewijzigd, kan de klant terugbetaling eisen voor de niet-verrichte en niet-vervangen diensten. De klant kan het verloop van zijn verblijf niet wijzigen. In geval van annulering van het verblijf wegens overmacht of om redenen die verband houden met de veiligheid van de reiziger, kan de klant geen aanspraak maken op enige compensatie.

Voor elke contante betaling die ter plaatse wordt gedaan, behouden wij ons het recht voor om, binnen de op de datum van de betaling geldende wettelijke limieten, een servicekost van vijf euro in rekening te brengen.

Betaling met subsidie: Indien de betaling geheel of gedeeltelijk geschiedt met een subsidie ​​van uw ondernemingsraad, wordt de subsidie ​​in geen geval terugbetaald, met name niet bij annulering van het verblijf.

Te late betaling: Bij niet-naleving van de bovengenoemde betalingstermijnen kan La France du Nord au Sud een vertragingsrente in rekening brengen. Deze rente is verschuldigd vanaf de dag na de vervaldatum van de factuur en bedraagt ​​driemaal de wettelijke rente die geldt op de vervaldatum van de factuur, berekend over het totale factuurbedrag, inclusief de resterende verschuldigde btw.

Betalingstermijnen: Betalingstermijnen kunnen u kosteloos of tegen betaling worden toegekend via onze bankpartner, onder bepaalde voorwaarden, meer informatie hierover vindt u op de website www.maeva.com.

1.4. Uw reisdocumenten

Indien u het resterende bedrag voor uw verblijf heeft betaald, ontvangt u binnen 24 uur na de volledige betaling van het verblijf en vóór aanvang van uw verblijf uw reisdocumenten. Dit kan per e-mail met een speciale link naar uw persoonlijke account of via uw reisdocumenten, waarin alle praktische informatie staat die u nodig hebt om uw verblijf te organiseren, inclusief het huurcontract of de verblijfsvoucher voor uw accommodatie en de gereserveerde diensten.

Artikel 2 - Prijs

2.1 Prijs

De prijzen van diensten worden vastgesteld op basis van de economische gegevens die van kracht zijn op de datum waarop ze worden vastgesteld. Een wijziging in de toepasselijke belastingen kan ertoe leiden dat we de prijzen van deze diensten wijzigen. Ze zijn flexibel en variabel op basis van verschillende aanpasbare criteria, zoals de boekingsdatum, de begindatum van het verblijf, de duur van het verblijf, het type accommodatie en de toevoeging van aanvullende diensten.

2.2 Accommodatie

Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen en inclusief de onderhuur van de accommodatie, inclusief kosten (water, elektriciteit, verwarming), met uitzondering van toeristenbelasting, aanvullende diensten en optionele verzekeringspremies, en servicekosten, die bij reservering dienen te worden betaald. Wij wijzen u erop dat de accommodatie bestemd is voor een specifiek aantal personen en in geen geval door een groter aantal personen mag worden bewoond. Een jong kind wordt beschouwd als een volwaardige bewoner. Onze balkons, loggia's, terrassen en tuinniveaus zijn niet allemaal uitgerust met stoelen en tafels.

Let op: Indien de maximale capaciteit van de accommodatie niet wordt gehaald, heeft de aanbieder het recht om de toegang tot de accommodatie categorisch te weigeren en is er geen restitutie mogelijk.

2.3 Optionele diensten

Onze accommodatieprijzen zijn exclusief de extra optionele diensten die in de catalogus, op onze website of ter plaatse worden aangeboden. In het geval van een gerelateerde reisdienst informeren wij u over het volgende:

  • De rechten die van toepassing zijn op toeristische pakketten zijn niet van toepassing
  • De dienstverlener is verantwoordelijk voor de correcte contractuele uitvoering van de dienst
  • U profiteert van bescherming bij insolventie

Afname

De kortingen die in onze verkoopdocumenten worden vermeld, gelden alleen voor het accommodatiegedeelte; alle andere diensten (catering, sport en recreatie, enz.) zijn uitgesloten. Deze aanbiedingen zijn onderworpen aan specifieke voorwaarden, die bij de aanbieding worden vermeld.

Artikel 3 - Toeristenbelasting

Toeristenbelasting, die namens de gemeenten wordt geïnd, is niet inbegrepen in onze tarieven. De hoogte ervan wordt per persoon per dag vastgesteld en varieert per bestemming. Deze dient, afhankelijk van het geval, ter plaatse of bij de boeking te worden betaald.

Artikel 4 - Wijziging/Annulering van het verblijf door de klant

4.1. Wijziging van het verblijf

We zullen ons best doen om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan uw verzoeken tot wijziging van de datum of locatie van uw verblijf, of van het type of de optionele services, afhankelijk van de beschikbaarheid. U kunt een verblijf wijzigen (afhankelijk van de beschikbaarheid) of tegen betaling overdragen. U dient La France du Nord au Sud per e-mail op de hoogte te stellen van uw wijzigingsverzoek op het volgende adres: modification@dunordausud.fr of rechtstreeks in uw persoonlijke account, onder het kopje "uw verblijf wijzigen". We wijzen u erop dat dit type wijziging variabele kosten met zich meebrengt voor La France du Nord au Sud, afhankelijk van de datum waarop u uw verzoek indient en het type wijziging. De kosten kunnen dus variëren van minimaal 40% tot 100% van uw verblijf.

4.2. Annulering van het bestand

Annulering door de klant
: In geval van annulering kunt u uw verzoek eenvoudigweg indienen via het contactformulier in uw reizigersaccount, onder 'Mijn reserveringen' en vervolgens 'Mijn aankomende verblijven', en vervolgens op de knop 'Annuleren' klikken. De datum van ontvangst van deze e-mail is bepalend voor de annuleringsdatum. Ongeacht de datum waarop de annulering plaatsvindt, blijven de servicekosten eigendom van de Maeva.com Group / La France du Nord au Sud en worden deze niet terugbetaald. Annulering door de klant heeft de volgende financiële gevolgen:

  • Het totale verzekeringsbedrag dient bij boeking te worden betaald en is niet-restitueerbaar.
  • Elk begonnen verblijf wordt beschouwd als volledig door u verbruikt en geeft geen recht op restitutie of tegoed. Indien u niet verschijnt op uw verblijfsadres, houdt La France Du Nord Au Sud het volledige bedrag van uw verblijf, inclusief de opties, in.

Wij wijzen u erop dat voor activiteiten met betrekking tot de organisatie en verkoop van reizen of verblijven op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode de herroepingstermijn van veertien (14) dagen die geldt voor verkoop op afstand, niet geldt.

4.2 Voor elke reservering na 1 januari 2025

Selectie van producten met het label "Gratis annulering tot 30, 45 of 60 dagen".
Bij flexibele aanbiedingen is annulering tot 30, 45 of 60 dagen voor aankomst mogelijk.

  • Annulering vóór de 30e, 45e of 60e dag voor vertrek, zoals aangegeven op de accommodatie: het restitutiebedrag komt overeen met het reeds betaalde bedrag. Betaalde bedragen als onderdeel van de verblijfskosten worden terugbetaald, minus servicekosten en afgesloten verzekeringen. Aanbieding niet met terugwerkende kracht.
  • Annulering tussen
    • De 29e dag en uw aankomstdatum (in het geval van een product dat tot 30 dagen voor aankomst kosteloos kan worden geannuleerd)
    • De 44e dag en uw aankomstdatum (in het geval van een product dat kosteloos kan worden geannuleerd tot 45 dagen voor uw aankomst)
    • De 59e dag en uw aankomstdatum (in het geval van een product dat kosteloos kan worden geannuleerd tot 60 dagen voor uw aankomst: 100% van het totale bedrag van het verblijf dient onmiddellijk te worden betaald)

4.3 Niet-annuleerbaar/niet-restitueerbaar verblijf

Sommige van onze vakantieaanbiedingen zijn gemarkeerd met "Niet-annuleerbaar, niet-restitueerbaar". Voor deze verblijven of diensten vervangen de volgende voorwaarden de annulerings- en wijzigingsvoorwaarden zoals bepaald in artikel 4.1 Wijziging van het verblijf en 4.2 Annulering van het verblijf.

Gezien het toegekende voorkeurstarief zijn de inschrijvingen voor de Aanbieding/diensten en/of de gereserveerde Verblijven niet omwisselbaar, terugbetaalbaar of wijzigbaar. Wijzigings- of annuleringsverzoeken worden niet in behandeling genomen. Ongeacht de datum waarop de reservering wordt geannuleerd, behouden wij een vergoeding gelijk aan 100% van het totale bedrag van het dossier. Het niet gebruiken van eventueel gereserveerde en gefactureerde optionele diensten geeft geen aanleiding tot terugbetaling.

No-show op de verblijfplaats: Indien u niet verschijnt op de geplande aankomstdag, zonder de residentie of de Klantenservice hiervan vooraf op de hoogte te hebben gesteld, houden wij een schadevergoeding in van 100% van het totale verblijfsbedrag. Bovendien kunnen wij de beschikbaarheid van uw accommodatie en de uitvoering van uw verblijf niet garanderen onder de voorwaarden die bij uw reservering zijn overeengekomen.

4.4. Annulering en wijziging van de optie

In geval van annulering van een skiverhuur, skiliftpassen of andere bestelde opties, dient u de annulering uiterlijk 15 dagen voor aanvang van het verblijf telefonisch en per e-mail aan ons door te geven om recht te hebben op terugbetaling van deze diensten. Met andere woorden, annulering van opties is niet mogelijk korter dan 15 dagen voor aanvang van het verblijf.

Als u een dienst niet ophaalt of niet retourneert vóór de vervaldatum, heeft u geen recht op restitutie. Als u opties wijzigt (ski-uitrusting, passen of andere), wordt er een bedrag van 15 euro in rekening gebracht. Als u opties annuleert (inclusief ski-uitrusting, passen of andere), wordt het bovenstaande tarief voor annuleringskosten in rekening gebracht.

4.5 Annulering van een Flexi+ verblijf

Als u een Flexi+-aanbieding heeft geselecteerd, kunt u annuleren tot 17.00 uur de dag voor vertrek. U ontvangt van maeva.com 100% van de betaalde bedragen terug (exclusief verzekering, inclusief servicekosten en opties die u bij uw boeking kunt boeken):

  • Binnen 48 werkuren wordt 80% van de accommodatie- en servicekosten teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode. Terugbetalingen zijn niet van toepassing op extra opties (opties en verzekeringen).
  • Wij crediteren uw vakantietegoed met 20% van het toegezegde bedrag (tegoed te gebruiken vóór 30-09-2025).

De Flexi+ aanbieding is voor alle accommodaties op de site direct bij het boeken te boeken en kan niet achteraf worden toegevoegd, in tegenstelling tot de verzekering die wij op onze site aanbieden.

Er wordt geen bewijs gevraagd.

4.6 - Niet verschijnen op de verblijfplaats

Indien u niet verschijnt op uw verblijfadres, dan houden wij de eventueel reeds betaalde servicekosten en de eventueel afgesloten verzekeringspremies in, waaraan de volgende schadevergoeding wordt toegevoegd:

4.6.1 - Verblijf in residentie en hotel

100% van het totale bedrag van het verblijf (accommodatie en diensten).

4.6.2 - Optionele diensten

Indien u geen gebruik maakt van de optionele diensten die u bij uw verblijf heeft geboekt en gefactureerd, is er geen recht op restitutie.

Wij raden u aan een van de verzekeringen van onze verzekeraar af te sluiten (zie artikel 18 - Verzekeringen). De verzekeringspremie dient bij boeking volledig te worden betaald en wordt nooit terugbetaald.

4.7 – Loyaliteitspoes

De loyaliteitspot is een voordeel dat uitsluitend geldig is voor boekingen via de website https://www.vacansoleil.com/ en alleen in alle talen. Deze is niet geldig voor boekingen via partnersites CE, CNAS of CGOS.

Voor elke boeking gemaakt tussen 1 oktober 2024 en 30 september 2026 ontvangt de klant een tegoed ter waarde van 10% van het bedrag van de geboekte accommodatie, gestort in de vorm van een creditnota in zijn loyaliteitspot, tot een maximumbedrag van € 300. Het tegoed in de loyaliteitspot is beschikbaar zodra het geboekte verblijf daadwerkelijk eindigt. Dit bedrag kan worden gebruikt voor elke boeking gemaakt via de website https://www.vacansoleil.com/ en alle talen, uitsluitend voor een verblijf dat plaatsvindt vóór 30 september 2026, op voorwaarde dat het bedrag van de geboekte accommodatie minstens drie (3) keer hoger is dan de waarde van de loyaliteitspot.

Indien het bedrag van de gereserveerde accommodatie minder is dan drie (3) maal de waarde van de loyaliteitsbon, berekent het systeem automatisch het maximale bedrag van de bon dat voor de betreffende reservering kan worden gebruikt.

Artikel 5 - Wijziging of annulering door La France du Nord au Sud

France from North to South stuurt een boekingsbevestiging per e-mail als u online heeft geboekt.

Indien de omstandigheden dit vereisen en enkel in geval van overmacht of toedoen van een derde partij buiten haar controle, kan La France du Nord au Sud genoodzaakt zijn haar programma's gedeeltelijk of volledig te wijzigen (volledige of gedeeltelijke sluiting van een Residence, van gemeenschappelijke voorzieningen zoals een zwembad, restaurant).

In dat geval zal La France du Nord au Sud u informeren over de wijziging in uw verblijf en kan het gewijzigde verblijf accepteren of weigeren. Indien uw gewijzigde verblijf niet wordt geaccepteerd, zal La France du Nord au Sud alle betaalde bedragen terugbetalen.

U moet uw beslissing zo snel mogelijk kenbaar maken.

De aangeboden producten zijn beschikbaar in kleine hoeveelheden en worden in realtime beheerd. Wij wijzen de klant erop dat het product dat tegen een bepaalde prijs wordt aangeboden, mogelijk niet meer beschikbaar is indien meerdere gebruikers die tegelijkertijd met internet zijn verbonden, geïnteresseerd zijn in hetzelfde product. De gebruiker die als eerste een reservering maakt, heeft voorrang. Indien een reservering niet door La France du Nord au Sud kan worden gehonoreerd omdat het product niet beschikbaar is, wordt de klant door La France du Nord au Sud per e-mail op de hoogte gesteld en wordt het eventueel door de klant betaalde bedrag voor de reservering onmiddellijk teruggestort.

Artikel 6 - Aankomst en vertrek

Bij aankomst dient u de creditcard die u voor de boeking heeft gebruikt en geldige identificatiedocumenten te tonen. Anders kan La France du Nord au Sud u de toegang tot uw accommodatie weigeren. La France du Nord au Sud wijst u erop dat indien u ondanks aanmaningen niet de volledige prijs betaalt, wij de sleutels niet kunnen overhandigen bij aankomst op uw verblijfplaats. Voor alle soorten verblijf staat het tijdstip voor de overhandiging en teruggave van de sleutels vermeld in de reisdocumenten. Indien u de sleutels na het in de reisdocumenten vermelde tijdstip teruggeeft, wordt op de dag van vertrek (meestal zaterdag) een extra nacht in rekening gebracht. Conform de regelgeving van bepaalde landen kan het zijn dat u bij aankomst een politieformulier moet invullen.

Artikel 7 - Waarborgsom

Bij aankomst kan een borg worden gevraagd, waarvan de hoogte kan variëren. De hoogte staat vermeld op elk productblad.

Maeva Individuals Label: een waarborgsom, waarvan de hoogte wordt bepaald op basis van het type accommodatie, kan worden aangevraagd in de vorm van een betalingsmachtiging op uw bankpas. Deze machtiging is geldig tot acht (8) dagen na de einddatum van uw verblijf.

De borg wordt aan u terugbetaald, onder aftrek van eventuele schadevergoedingen voor veroorzaakte schade (d.w.z. schade en/of overlast van welke aard dan ook in zowel de privé- als de gemeenschappelijke ruimtes van het gebouw), onbetaalde diensten, inclusief optionele diensten die ter plaatse worden gebruikt (telefoon, parkeren, enz.) en verlies van de sleutels van de accommodatie die u bij aankomst hebt ontvangen. Informatie hierover is rechtstreeks verkrijgbaar bij elke accommodatie of op de website.

Artikel 8 - Minderjarigen

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat onze accommodaties niet afhankelijk zijn van een Vakantie- en Vrijetijdscentrum in de zin van decreet n2002-883 van 3 mei 2002 en niet geschikt zijn voor collectieve of individuele verblijven buiten de gezinswoning voor minderjarigen jonger dan 18 jaar, zonder begeleiding van hun wettelijke beheerders. La France du Nord au Sud behoudt zich het recht voor om de toegang tot accommodaties die in strijd met deze vereiste zouden zijn gereserveerd, te weigeren ten behoeve van minderjarigen jonger dan 18 jaar zonder begeleiding van hun wettelijke beheerders die zich bij de receptie van de accommodatie melden, en om over te gaan tot onmiddellijke annulering van het verblijf. Onder dezelfde voorwaarden kan La France du Nord au Sud te allen tijde vóór aanvang van het verblijf overgaan tot annulering van de reservering, indien zij ontdekt dat de accommodatie bedoeld is voor het huisvesten van minderjarigen jonger dan 18 jaar zonder begeleiding van hun wettelijke beheerders.

Ouders of wettelijke voogden van minderjarigen zijn verantwoordelijk voor alle handelingen of ongevallen die door de minderjarige worden veroorzaakt. Zij dienen voor elke betrokken minderjarige een handgeschreven ouderlijke toestemming te verstrekken.

Artikel 9 - Dieren

Huisdieren zijn toegestaan, met uitzondering van honden uit categorie 1 en 2 die als gevaarlijk zijn aangemerkt, op vertoon van een antirabiëscertificaat en een certificaat van geschiktheid voor het houden van honden in deze categorie. De autorisatie is geldig in de meeste van onze accommodaties, rekening houdend met de pakketten die beschikbaar zijn bij elke accommodatie of op de website en ter plaatse te betalen zijn. Huisdieren zijn toegestaan, mits aangelijnd, in de gemeenschappelijke ruimtes, maar zijn verboden rond de zwembaden. Onze partners accepteren mogelijk geen huisdieren of rekenen hun eigen tarieven. Informatie hierover is rechtstreeks verkrijgbaar bij elke accommodatie.

Artikel 10 - Onderbreking van het verblijf / Onderbreking

Een vroegtijdig vertrek of onderbreking van een sport- of vrijetijdsactiviteit die u bij La France du Nord au Sud hebt geboekt, geeft geen recht op enige terugbetaling door laatstgenoemde. Indien u echter een verzekeringscontract van La France du Nord au Sud hebt afgesloten, kunt u, afhankelijk van de oorzaak van het vertrek of de onderbreking van de activiteit, die naar behoren is gemotiveerd en in overeenstemming is met de voorwaarden van het contract, profiteren van een pro rata temporis terugbetaling, vanaf de dag van uw vertrek of de dag van de onderbreking van de activiteit. Wat de onderbreking van het verblijf betreft, kunt u alleen profiteren van de pro rata terugbetaling van het verblijf op voorwaarde dat u het appartement of de kamer volledig heeft verlaten.

Artikel 11 - Aftersales service

Klachten tijdens uw verblijf dient u zo spoedig mogelijk schriftelijk of op een andere passende manier te melden bij de receptie van de accommodatie, per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan La France du Nord au Sud - Klantenservice - 11, rue de Cambrai - 75947 Parijs cedex 19, of per e-mail aan aftersales@vacansoleil.com, aan het reisbureau dat de reis aanbiedt, en aan de organisator, vergezeld van alle bewijsstukken. Wij herinneren u eraan dat La France du Nord au Sud niet aansprakelijk kan worden gesteld voor persoonlijke bezittingen die in uw accommodatie worden achtergelaten.

Klachten na uw verblijf kunt u als volgt indienen: Tijdens uw verblijf kunt u een schriftelijke verklaring indienen bij de receptie van de accommodatie. Deze dient u zo snel mogelijk per aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen naar La France du Nord au Sud - Klantenservice - 11, rue de Cambrai - 75947 Parijs cedex 19 of per e-mail naar: aftersales@vacansoleil.com; binnen 2 maanden na afloop van uw verblijf. Wij wijzen u erop dat hoe langer u wacht met het melden van uw klachten, hoe groter de kans is dat wij moeite zullen hebben om uw verzoek in uw belang op te lossen. Wij danken u dat u in uw brief de naam van de persoon die het verblijf heeft geboekt, het reserveringsnummer, de plaats en data van uw verblijf en het type appartement of kamer dat u heeft geboekt, vermeldt om de verwerking van uw dossier te vergemakkelijken. Wij danken u eveneens voor het bijvoegen van alle bewijsstukken bij uw brief, zodat wij de verwerkingstijd van uw klacht kunnen beperken. Wij informeren u dat u, indien u eerder tevergeefs heeft geprobeerd om het geschil formeel schriftelijk op te lossen met onze klantenservice, een beroep kunt doen op een bemiddelingsprocedure. U kunt hiervoor contact opnemen met de bemiddelaar Toerisme en Reizen. U vindt zijn contactgegevens op de volgende website: MTV Médiation Tourisme Voyage - BP 80 303 - 75 823 Paris Cedex 17 - http://mtv.travel.

Conform de verordening van 20 december 2017 is de organisator of verkoper verplicht bijstand te verlenen indien de reiziger in moeilijkheden verkeert. U kunt bijstand aanvragen door een e-mail te sturen naar aftersales@vacansoleil.com of door te schrijven naar de afdeling Klantenservice (adres hierboven vermeld):

  • toegang tot uw persoonsgegevens
  • de rectificatie, wissing hiervan (recht om vergeten te worden), beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens of het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking
  • het recht op gegevensportabiliteit
  • om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens
  • om op elk moment uw toestemming voor het gebruik van optionele gegevens in te trekken,
  • richtlijnen opstellen voor het bewaren, verwijderen en doorgeven van uw persoonsgegevens na uw overlijden en u verzetten tegen telefonische colportage door u te registreren op de BLOCTEL-lijst.
  • het recht om een ​​klacht in te dienen bij de CNIL of bij de toezichthoudende autoriteit van uw woonplaats.

Voor alle aanvragen dient u om veiligheidsredenen een geldig identiteitsbewijs per post te sturen, evenals een kopie van de ontvangen communicatie om de verwerking van uw aanvraag te vergemakkelijken. Voor meer informatie over het gegevensbeschermingsbeleid van La France Du Nord Au Sud en de verwerking van uw gegevens kunt u terecht op onze website www.maeva.com of een elektronische versie per e-mail aanvragen.

Artikel 12 - Geldigheid van de algemene verkoopvoorwaarden

Het boeken van een van onze verblijven via alle kanalen (Callcenter, online boeken, boeken bij de receptie van onze accommodaties) impliceert de aanvaarding van onze algemene en specifieke verkoopvoorwaarden. De toepasselijke voorwaarden zijn die welke golden op de datum van de reservering (en met name de reserverings-, betalings-, wijzigings- en annuleringsvoorwaarden). Om de toepasselijke voorwaarden te kennen, kunt u contact met ons opnemen via aftersales@vacansoleil.com. Het overdragen van uw reservering aan een derde partij houdt in dat u ons ten minste zeven (7) dagen van tevoren informeert over de identiteit van de betrokken derde partij en de aanvaarding door deze derde partij van deze voorwaarden. Anders kan de toegang tot hun accommodatie worden geweigerd. We presenteren een algemene beschrijving en foto's van het appartement ter informatie. Gezien de diversiteit van Frankrijk, van Noord tot Zuid, zijn er enkele verschillen in de configuratie en inrichting van bepaalde accommodaties. In onze catalogus en op onze website vindt u een algemene beschrijving van onze appartementen, samen met voorbeeldindelingen, foto's en virtuele rondleidingen, die allemaal ter informatie worden aangeboden. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.

Alle informatie over sport- en recreatieactiviteiten in de resorts en de omgeving wordt ons verstrekt door de toeristenbureaus en is uitsluitend ter informatie. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld indien een van deze bureaus tijdens uw verblijf niet meer bestaat. Voor meer informatie over de beschikbaarheid van deze resorts kunt u rechtstreeks contact opnemen met hun respectievelijke kantoren. Omdat onze catalogus ruim van tevoren wordt gedrukt, raden wij u aan bij uw verblijf te informeren naar de openingsdata, sportfaciliteiten (type en aantal), activiteiten of diensten die door het verblijf worden aangeboden en die uw keuze hebben beïnvloed. Bovendien kunnen werkzaamheden die door particulieren of overheidsinstanties worden uitgevoerd en die hinder kunnen veroorzaken voor onze klanten in de resorts of omgeving, ons niet worden aangerekend.

Artikel 13 - Verantwoordelijkheden en beperkingen

Wij willen u erop wijzen dat verhuur in toeristische residenties niet onder de aansprakelijkheid van de hotelier valt. La France du Nord au Sud, of een ander bedrijf dat door La France du Nord au Sud wordt gedistribueerd, kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of schade aan persoonlijke bezittingen in haar residenties, ongeacht of deze zich in de appartementen, op de parkeerplaatsen of in de gemeenschappelijke ruimtes (skiberging) bevinden.

Wij willen u erop wijzen dat hotelverhuur onderworpen is aan de aansprakelijkheid van hoteliers zoals vastgelegd in het Franse Burgerlijk Wetboek. Bij verlies, diefstal of schade aan persoonlijke bezittingen in accommodaties, op parkeerplaatsen of in gemeenschappelijke ruimtes (fietsenstalling) is de hotelier derhalve slechts aansprakelijk binnen de wettelijk vastgestelde grenzen.

De verjaringstermijn voor bedragen die verschuldigd zijn uit hoofde van door La France du Nord au Sud verkochte diensten, valt niet onder de hotelverjaringstermijn (artikel 2272 van het Burgerlijk Wetboek). In afwijking van artikel 2244 van het Burgerlijk Wetboek stuit de verzending van een aangetekende brief door La France du Nord au Sud aan een schuldenaar-klant de verjaringstermijn die in deze zaken van toepassing is.

In het geval van een combinatie van reisdiensten is de aangeboden dienst een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2032 en artikel L.211-2 II van de Franse Toerismewet. U profiteert van alle rechten die de Europese Unie toekent aan pakketreizen, zoals omgezet in de Franse Toerismewet. La France du Nord au Sud is volledig verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de gehele pakketreis. Bovendien beschikt La France du Nord au Sud, zoals wettelijk vereist, over de bescherming om uw betalingen terug te betalen en, indien vervoer in de pakketreis is inbegrepen, om uw repatriëring te verzekeren in geval van faillissement van La France du Nord au Sud.

Voor meer informatie over essentiële rechten onder Richtlijn (EU) 2015/2032 nodigen wij u uit om onze website www.maeva.com te bezoeken.

Artikel 14 - Verzekering

14.1. Algemeen

Wij hebben voor u een contract afgesloten met een verzekeringsmaatschappij met diverse garanties. Deze verzekering gaat in:

  1. Voor de garantie “Annulering”: de dag na betaling van de premie om middernacht;
  2. Voor de garantie “Reizigershulp”: zodra de Verzekerde de plaats van Vertrek van de Reis heeft verlaten (maximaal 24 uur vóór de in de Bijzondere Voorwaarden vermelde Vertrekdatum en ten vroegste na betaling van de premie);
  3. Voor alle andere waarborgen: om middernacht op de dag van Vertrek zoals aangegeven in de Bijzondere Voorwaarden, en ten vroegste na betaling van de premie

Let op: Deze polis is van toepassing op personen woonachtig in Europa. Dit omvat de grondgebieden van de lidstaten van de Europese Unie in geografisch Europa, evenals de volgende gebieden en landen: Guadeloupe, Frans-Guyana, Martinique, Mayotte, Réunion, Saint-Barthélemy, Liechtenstein, de vorstendommen Monaco en Andorra, Saint-Martin, Zwitserland en Vaticaanstad. De Azoren en Madeira vallen niet onder deze definitie.

Klachtenprocedures: De verzekeringsmaatschappij heeft een procedure geïmplementeerd voor de afhandeling van klachten over de verzekeringsovereenkomst. Deze procedure is te vinden in de Administratieve Bepalingen van de Algemene Voorwaarden van de verzekeringsovereenkomst, die u kunt downloaden van de website www.maeva.com.

14.2. Herroepingsrecht

U hebt het recht om dit contract gedurende dertig (kalender)dagen na de sluiting ervan kosteloos of in termijnen op te zeggen. Indien u echter profiteert van een of meer verzekeringspremies die u worden aangeboden, waardoor u bij aanvang van het contract gedurende een of meer maanden geen premie hoeft te betalen, gaat deze termijn pas in vanaf de betaling van de eerste premie, geheel of gedeeltelijk.

De uitoefening van het herroepingsrecht is onderworpen aan de volgende vier voorwaarden:

  1. U heeft dit contract afgesloten voor niet-beroepsmatige doeleinden
  2. Dit contract is een aanvulling op de aankoop van een goed of dienst die door een leverancier wordt verkocht
  3. Dit contract is een aanvulling op de aankoop van een goed of dienst die door een leverancier wordt verkocht
  4. U heeft geen enkele claim gemeld die onder dit contract valt

In deze situatie kunt u uw recht op ontbinding van dit contract uitoefenen per brief of op een andere duurzame drager gericht aan de verzekeraar van het contract. De verzekeraar is verplicht u de betaalde premie binnen dertig dagen na uw ontbinding terug te betalen. Om cumulatie van verzekeringen te voorkomen, wordt u bovendien verzocht te controleren of u niet reeds de begunstigde bent van een garantie die een van de gedekte risico's dekt die vallen onder het contract dat u hebt afgesloten.

Let op: Het herroepingsrecht geldt niet voor reis- of bagageverzekeringen of soortgelijke kortlopende verzekeringen met een looptijd van minder dan één maand (L.112-2-1-II-3° van het Verzekeringswetboek).

Sjabloon voor een opzeggingsbrief:
"Ik, ondergetekende, (Achternaam, Voornaam en Adres), zeg hierbij mijn lidmaatschapsnummer xxx op. Gedaan op XXXX te XXX (Datum en Plaats), Handtekening." Wanneer u uw opzeggingsrecht uitoefent, is de Verzekeraar verplicht om, indien van toepassing, het betaalde premiebedrag binnen 30 dagen na de datum waarop u uw opzeggingsrecht heeft uitgeoefend, terug te betalen. De volledige premie blijft echter verschuldigd aan de Verzekeraar indien u uw opzeggingsrecht uitoefent terwijl er een claim met betrekking tot de contractgarantie is ontstaan ​​binnen de opzeggingstermijn van 30 dagen.

Aanvullende informatie:
De verklaring van afstand, waarvan u hierboven een model vindt voor de uitoefening van dit recht, moet per brief of op een andere duurzame drager per post worden verzonden naar NEAT, 117 quai de Bacalan 33300 BORDEAUX, of per e-mail naar het volgende adres: support@neat.eu.

Artikel 15 - Huishoudelijk reglement

Om uw vakantie zo aangenaam mogelijk te maken, hangen er in elke stacaravan, appartement, kamer, chalet, huis en/of bij de receptie huisregels. Wij vragen u deze te lezen en na te leven.

Artikel 16 - Persoonsgegevens

France du Nord au Sud verwerkt als verwerkingsverantwoordelijke op uw verzoek persoonsgegevens voor het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst of precontractuele maatregelen, en voor andere doeleinden met voorafgaande toestemming van de Klant, met het oog op de noodzaak om te voldoen aan de legitieme belangen van de betrokken entiteiten.

(i) In het kader van de uitvoering van het contract of het nemen van precontractuele maatregelen die op verzoek van de betrokkene worden genomen, worden deze gegevens verzameld en verwerkt voor de doeleinden van het beheer van uw verblijf (met inbegrip van de reserveringsoperaties, de monitoring, de betaling, de tevredenheidsbeoordeling en de informatie):

(ii) In het kader van uw toestemming worden uw persoonsgegevens verzameld en verwerkt om u informatie te verstrekken over onze producten, diensten en promotieaanbiedingen, en om wedstrijden te organiseren voor entiteiten en/of merken van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep. De volgende entiteiten en/of merken van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep worden beschouwd als entiteiten en/of merken van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep: PIERRE & VACANCES, PIERRE & VACANCES PREMIUM, MAEVA.COM, MAEVA, La France du Nord au Sud, LE SKI DU NORD AU SUD, L'ESPAGNE DU NORD AU SUD, APARTHOTEL ADAGIO, APARTHOTEL ADAGIO ACCESS, CENTER PARCS, SUNPARKS, PIERRE & VACANCES CONSEIL IMMOBILIER en LES SENIORIALES

Gegevens kunnen indien nodig ook worden doorgegeven aan partners. U kunt uw toestemming voor hun verwerking te allen tijde intrekken. Verplichte gegevens worden aangegeven met een asterisk.

De informatie die als verplichte voorwaarden wordt aangegeven (i) voor de ondertekening en uitvoering van de overeenkomst tussen u en La France du Nord au Sud of (ii) voor het verstrekken van gepersonaliseerde informatie ter voorbereiding op een mogelijk toekomstig contract. Het niet verstrekken van optionele informatie heeft geen invloed op de levering van de beloofde diensten of de reacties op informatieverzoeken, maar kan wel de relevantie ervan beperken.

De verzamelde gegevens zijn bestemd voor La France du Nord au Sud, als verwerkingsverantwoordelijke, en voor de entiteit die verantwoordelijk is voor de levering van de geabonneerde dienst, en eventuele onderaannemers. De entiteiten van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep en haar onderaannemers implementeren technische en organisatorische maatregelen om de beveiliging en bescherming van de gegevens te waarborgen.

De entiteit(en) van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep die betrokken zijn bij de verwerking, bewaren de persoonsgegevens in een beveiligde omgeving gedurende de volledige periode die nodig is om precontractuele maatregelen te nemen of het contract uit te voeren, en archiveren deze vervolgens in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen. Gegevens met betrekking tot prospectieactiviteiten worden verwijderd binnen de wettelijke verjaringstermijn na de uitvoering van de dienst of na het verkrijgen van uw toestemming, al naar gelang het geval.

Voor meer informatie over het gegevensbeschermingsbeleid van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep en de verwerking van uw gegevens kunt u terecht op onze website www.maeva.com of per e-mail een elektronische versie opvragen.

Artikel 17 - Communicatie

Om de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren, informeren wij u dat uw telefoongesprekken met onze medewerkers kunnen worden opgenomen.

Frankrijk van Noord naar Zuid (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) - Vereenvoudigde naamloze vennootschap met één aandeelhouder en een kapitaal van € 40.000 - Hoofdkantoor: L'Artois - Espace Pont de Flandre - 11 rue de Cambrai - 75947 PARIJS CEDEX 19 - 483 315 362 RCS PARIJS - SIRET 48331536200044 - Inschrijving in het register van reis- en vakantieorganisatoren - IM075120173 - N Intracommunautaire btw-identificatie: FR 89 483 315 362; Financiële garantie: APST Beroepsvereniging voor Toerisme Solidariteit - 15, AVENUE CARNOT - 75017 PARIS - Beroepsmatige burgerlijke aansprakelijkheid: RSA, PACIFIC Building, 11-13 Cours Valmy - 92977 PARIS LA DEFENSE