Mijn account
Ma t/m vrij 9.00 - 19.00
Zaterdag: 10.00 - 18:00
Zondag: gesloten

Verkoopvoorwaarden


Waar dienen de algemene verkoopvoorwaarden (hierna ) voor?Om u te beschermen en te informeren voordat u bij ons boekt. Ze maken het mogelijk om de rechten en verantwoordelijkheden van elke persoon te definiëren.

VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD is een vennootschap naar Frans recht, behorend tot de Pierre & Vacances Center Parcs Groep. Maeva.com is een merk van het bedrijf VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD, daarom vermelden wij in deze Algemene Voorwaarden
VACANSOLEIL/FRANKRIJK VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), entiteit waarbij u uw verblijf boekt. Het gebruik van de sites en de aankoop van pakketreizen of accommodatiediensten aangeboden door
VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) impliceert de volledige aanvaarding door de klant van deze verkoopvoorwaarden en hun aanvaarding in hun geheel.

Onze algemene verkoopvoorwaarden zijn in overeenstemming met de bepalingen van artikel R.211-12 van de Toeristische Code. Om aan de wettelijke bepalingen te voldoen, reproduceren wij de artikelen. R.211-3 tot en met R.211-11 van genoemde Code.
(merken van maeva.com - Elk aanbod en elke verkoop van de diensten vermeld in artikel L. 211-1 geeft aanleiding tot het indienen van geschikte documenten die voldoen aan de regels gedefinieerd in deze sectie
Kunst. R.211-3-1 - De uitwisseling van precontractuele informatie of het stellen van contractuele voorwaarden gebeurt schriftelijk. Ze kunnen elektronisch worden gedaan. De naam of bedrijfsnaam en het adres van de organisator of doorverkoper worden vermeld, evenals de vermelding van zijn inschrijving in het register bedoeld in artikel L. 141-3 of, indien van toepassing, de naam, het adres en de vermelding van de inschrijving van de federatie of unie vermeld in de tweede paragraaf van artikel R. 211-2.

Kunst. R.211-4 - Vóór het sluiten van het contract moet de organisator of doorverkoper de volgende informatie aan de reiziger meedelen:

1) De belangrijkste kenmerken van reisdiensten:
a) De bestemming(en), het reisschema en de verblijfsperioden, met de data en, indien accommodatie is inbegrepen, het aantal inbegrepen nachten;
b) De middelen, kenmerken en categorieën van vervoer, plaatsen, data en tijden van vertrek en terugkeer, duur en locatie van tussenstops en verbindingen. Wanneer het exacte tijdstip nog niet vaststaat, informeert de organisator of doorverkoper de reiziger over het geschatte tijdstip van vertrek en terugkeer;
c) De locatie, belangrijkste kenmerken en, indien van toepassing, de toeristische categorie van de accommodatie volgens de regels van het land van bestemming;
d) verstrekte maaltijden;
e) Bezoeken, excursies of andere diensten inbegrepen in de totaalprijs die voor het contract is overeengekomen;
f) Indien uit de context niet blijkt, of er reisdiensten aan de reiziger zullen worden verleend als onderdeel van een groep en, zo ja, indien mogelijk, wat de geschatte omvang van de groep is;
g) Wanneer het voordeel van andere toeristische diensten die aan de reiziger worden verleend gebaseerd is op effectieve verbale communicatie, de taal waarin deze diensten zullen worden verleend;
h) Informatie over de vraag of de reis of het vakantieverblijf in het algemeen geschikt is voor mensen met beperkte mobiliteit en, op verzoek van de reiziger, specifieke informatie over de geschiktheid van de reis of het vakantieverblijf voor de behoeften van de reiziger;

2) De bedrijfsnaam en het geografische adres van de organisator en doorverkoper, evenals hun telefoon- en, indien van toepassing, elektronische contactgegevens;

3) De totaalprijs inclusief belastingen en, indien van toepassing, eventuele vergoedingen, lasten of andere bijkomende kosten, of, indien deze redelijkerwijs niet vóór het sluiten van de overeenkomst kunnen worden berekend, een indicatie van de aard van de extra kosten die de reiziger eventueel nog kan maken moeten verdragen;

4) Betalingsvoorwaarden, inclusief het bedrag of percentage van de prijs dat als aanbetaling moet worden betaald en het tijdschema voor de betaling van het saldo, of de door de reiziger te betalen of te verstrekken financiële garanties;

5) Het minimumaantal personen dat nodig is voor de reis of het verblijf en de termijn vermeld in III van artikel L. 211-14 voorafgaand aan de aanvang van de reis of het verblijf voor een eventuele beëindiging van het contract in het geval dat dit aantal niet zou worden bereikt bereikt;

6) Algemene informatie over de toepasselijke paspoort- en visumvereisten, inclusief de geschatte duur voor het verkrijgen van visa, evenals informatie over gezondheidsformaliteiten, van het land van bestemming;

7) Een verklaring waaruit blijkt dat de reiziger de overeenkomst op elk moment vóór aanvang van de reis of het verblijf kan beëindigen, tegen betaling van een passende afwikkelingsvergoeding of, indien van toepassing, een standaard afwikkelingsvergoeding die door de organisator of reiziger wordt geclaimd. overeenkomstig I van artikel L. 211-14;

8) Informatie over de verplichte of optionele verzekering die de kosten van het opzeggen van het contract door de reiziger dekt, of over de kosten van bijstand, die de repatriëring dekt in geval van een ongeval, ziekte of overlijden.
Met betrekking tot de pakketten gedefinieerd in e van 2 van A van II van artikel L. 211-2 zorgen de organisator of doorverkoper en de professional aan wie de gegevens worden doorgegeven ervoor dat elk van hen voorziet, voordat de reiziger gebonden is aan een overeenkomst, de in dit artikel genoemde gegevens voor zover relevant voor de door hen aangeboden reisdiensten. De vorm waarmee de in dit artikel genoemde informatie onder de aandacht van de reiziger wordt gebracht, wordt vastgesteld bij gezamenlijk besluit van de minister bevoegd voor Toerisme en de minister bevoegd voor Economie en Financiën. Dit besluit specificeert de informatie die minimaal onder de aandacht van de reiziger moet worden gebracht wanneer het contract telefonisch wordt gesloten.

Kunst. R.211-5 De informatie vermeld in 1, 3, 4, 5 en 7 van artikel R. 211-4 meegedeeld aan de reiziger maakt deel uit van het contract en kan enkel gewijzigd worden onder de voorwaarden bepaald in artikel L. 211-9 .

Kunst. R.211-6 Het contract moet, naast de informatie gedefinieerd in artikel R. 211-4, de volgende informatie bevatten:

1) De bijzondere eisen van de reiziger waarmee de organisator of doorverkoper heeft ingestemd;

2) Een verklaring waaruit blijkt dat de organisator en de doorverkoper verantwoordelijk zijn voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in het contract zijn opgenomen in overeenstemming met artikel L. 211-16 en dat zij verplicht zijn de reiziger hulp te bieden als deze in moeilijkheden verkeert , overeenkomstig artikel L. 211-17-1;

3) De naam van de entiteit die verantwoordelijk is voor bescherming bij insolventie en haar contactgegevens, inclusief haar geografische adres;

4) De naam, het adres, het telefoonnummer, het e-mailadres en, indien van toepassing, het faxnummer van de plaatselijke vertegenwoordiger, het aanspreekpunt of een andere dienst van de organisator of doorverkoper waarmee de reiziger snel contact kan opnemen met de organisator of doorverkoper en effectief met hen kan communiceren, hulp in te roepen als de reiziger in moeilijkheden verkeert of klaagt over een geconstateerde niet-naleving tijdens de uitvoering van de reis of het verblijf;

5) Een verklaring waaruit blijkt dat de reiziger verplicht is elke niet-naleving die hij constateert tijdens de uitvoering van de reis of het verblijf te melden in overeenstemming met II van artikel L. 211-16;

6) Wanneer minderjarigen, zonder begeleiding van een ouder of een andere bevoegde persoon, reizen op basis van een contract inclusief accommodatie, informatie waarmee direct contact kan worden gelegd met de minderjarige of de persoon die verantwoordelijk is voor de minderjarige op de verblijfplaats van de minderjarige;

7) Informatie over beschikbare interne klachtenbehandelingsprocedures en mechanismen voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting en, indien van toepassing, over de entiteit waaraan de beroepsbeoefenaar rapporteert en over het online platform voor geschillenbeslechting waarin Verordening (EU) nr. 524/2013 van de Europese Unie voorziet. Europees Parlement en de Raad;

8) Informatie over het recht van de reiziger om het contract over te dragen aan een andere reiziger in overeenstemming met artikel L. 211-11. Met betrekking tot de pakketten gedefinieerd in e van 2 van A van II van artikel L. 211-2, brengt de professional aan wie de gegevens worden doorgegeven de organisator of doorverkoper op de hoogte van het sluiten van het contract dat aanleiding geeft tot de creatie van 'een pakket . De beroepsbeoefenaar verstrekt hem de nodige informatie om hem in staat te stellen zijn verplichtingen als organisator na te komen. Zodra de organisator of doorverkoper op de hoogte wordt gebracht van de totstandkoming van een pakketreis, bezorgen zij de reiziger op een duurzame drager de informatie vermeld onder 1 tot en met 8.

Kunst. R.211-7 - De reiziger kan zijn contract overdragen aan een rechtverkrijgende die aan dezelfde voorwaarden voldoet als hij om de reis of het verblijf uit te voeren, zolang dit contract geen effect heeft. Tenzij gunstiger overeengekomen voor de cedent, is deze verplicht om de organisator of doorverkoper uiterlijk zeven dagen vóór het begin van de reis op de hoogte te stellen van zijn beslissing op een manier die hem in staat stelt een ontvangstbevestiging te verkrijgen. Deze overdracht is in geen geval onderworpen aan de voorafgaande toestemming van de organisator of doorverkoper.

Kunst. R.211-8 Wanneer het contract een uitdrukkelijke mogelijkheid omvat om de prijs te herzien, binnen de grenzen van artikel L. 211-12, vermeldt het de precieze methoden voor de berekening, zowel naar boven als naar beneden, van de prijsschommelingen, in het bijzonder de bedrag van de transportkosten en bijbehorende belastingen, de valuta('s) die een impact kunnen hebben op de prijs van de reis of het verblijf, het deel van de prijs waarop de wijziging van toepassing is, evenals de koers van de gebruikte valuta('s) als referentie bij het vaststellen van de prijs die in het contract staat. In geval van prijsverlaging heeft de organisator of doorverkoper het recht om de daadwerkelijke administratiekosten af te trekken van de aan de reiziger verschuldigde vergoeding. Op verzoek van de reiziger levert de organisator of doorverkoper een bewijs van deze administratieve kosten.

Kunst. R.211-9 Wanneer de organisator of doorverkoper zich vóór het vertrek van de reiziger genoodzaakt ziet een wijziging aan te brengen aan een van de essentiële elementen van het contract, als hij niet kan voldoen aan de specifieke vereisten vermeld in 1 van artikel R. 211-6 , dan wel bij een prijsverhoging van meer dan 8%, deelt hij de reiziger zo spoedig mogelijk, op duidelijke, begrijpelijke en zichtbare wijze, op een duurzame gegevensdrager mee:

1) De voorgestelde wijzigingen en, indien van toepassing, de impact ervan op de prijs van de reis of het verblijf;

2) De redelijke termijn waarbinnen de reiziger de door hem genomen beslissing aan de organisator of doorverkoper moet mededelen;

3) De gevolgen als de reiziger niet binnen de gestelde termijn reageert;

4) Indien van toepassing, de andere aangeboden dienst, evenals de prijs ervan.
Wanneer wijzigingen in het contract of de vervangende dienst een vermindering van de kwaliteit van de reis of het verblijf of de kosten ervan tot gevolg hebben, heeft de reiziger recht op een passende prijsverlaging. Indien de overeenkomst wordt opgezegd en de reiziger geen verdere dienstverlening accepteert, zal de organisator of doorverkoper alle door of namens hem gedane betalingen zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk veertien dagen na beëindiging van de overeenkomst terugbetalen. onverminderd de schadevergoeding overeenkomstig artikel L. 211-17.

Kunst. R.211-10 De organisator of doorverkoper voert de terugbetalingen uit die vereist zijn onder II en III van artikel L. 211-14 of vergoedt, onder I van artikel L. 211-14, alle betalingen die door of namens de reiziger zijn gedaan, verminderd met de toepasselijke kosten. resolutie vergoeding. Deze terugbetalingen ten behoeve van de reiziger vinden zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst plaats. In het geval bedoeld in artikel L. 211-14, III, is de aanvullende vergoeding die de reiziger waarschijnlijk zal ontvangen minstens gelijk aan de boete die hij zou hebben gedragen als de annulering op dat moment door zijn schuld zou zijn gebeurd. .

Kunst. R.211-11 De steun die de organisator of doorverkoper verschuldigd is krachtens artikel L. 211-17-1 bestaat met name uit:
1) nuttige informatie verstrekken over gezondheidsdiensten, lokale autoriteiten en consulaire bijstand;
2) Om de reiziger te helpen bij het maken van langeafstandscommunicatie en het vinden van andere reisdiensten. De organisator of doorverkoper heeft het recht om voor deze bijstand een redelijke prijs aan te rekenen indien deze moeilijkheid opzettelijk door de reiziger of door zijn nalatigheid wordt veroorzaakt. De aangerekende prijs zal in geen geval hoger zijn dan de werkelijke kosten die de organisator of doorverkoper maakt.

Annuleringsvoorwaarden met een contractueel karakter;

SPECIALE VERKOOPVOORWAARDEN

De Bijzondere Verkoopvoorwaarden specificeren de Algemene Voorwaarden door de contractuele informatie duidelijk uit te leggen: prijzen, annuleringsvoorwaarden.

ARTIKEL 1 - RESERVERING / BETALING

1.1. Inschrijvings- en reserveringsvoorwaarden
Elke reservering impliceert, naast de aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, een betaling inclusief:

De servicekosten voor elke reservering bij VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud / vacansoleil) zijn variabel, afhankelijk van het bedrag van uw verblijf voor een reservering die rechtstreeks online of telefonisch via krediet wordt gemaakt kaart. Deze kosten dragen bij aan de werking van ons platform en stellen ons in staat diensten aan te bieden zoals de geld-terug-garantie bij aankomst en een speciale telefoondienst die 6 dagen per week beschikbaar is.

Servicekosten worden verhoogd:
- achttien (18) euro voor elke betaling per post (bankcheques, ANCV-vakantiecheques, cadeaubonnen)

Meer dan 30 dagen voor vertrek vragen wij u een aanbetaling te doen ter hoogte van:
- 30% van de totale prijs van uw huur en eventuele aanvullende diensten, al dan niet geïntegreerd, met name catering, kinderclubs, sportcursussen, enz.,
100% van de totale prijs van eventuele vervoersdiensten (vluchten, transfers, autoverhuur, spoorvervoer), servicekosten en verzekeringspremies als u deze wilt afsluiten. Als u binnen 30 dagen na uw reservering vertrekt, vragen wij u 100% van de prijs van het verblijf (behalve bij betaling in 4x, zie hieronder).
Voor alle reserveringen is de mededeling van een geldig e-mailadres vereist. Anders kunnen wij uw verzoek niet verwerken.
De offerte vormt geen reservering, noch een optie op een bepaalde datum of prijs. Alleen de regelgeving staat toe dat u accommodatie reserveert.

1.2. Saldobetaling
Ongeacht de betalingsmethode die u kiest, heeft u bij registratie de mogelijkheid om (i) de volledige kosten van het verblijf, inclusief de opties, te betalen, (ii) of in eerste instantie alleen een aanbetaling van 30% van het totale bedrag van het verblijf plus servicekosten en eventuele afgesloten annuleringsgarantie, met dien verstande dat de volledige prijs van uw huur en eventuele aanvullende diensten verschuldigd is (behalve in geval van betaling in meerdere termijnen):
- uiterlijk dertig (30) dagen voor aanvang van uw verblijf voor een reservering,
of onmiddellijk bij inschrijving voor elke last-minute reservering die minder dan dertig (30) dagen vóór aanvang van het verblijf plaatsvindt, als onderdeel van specifieke aanbiedingen.
Volledige betaling van de prijs, evenals de overdracht van informatie die nodig is voor de uitvoering van de reserveringsvoorwaarde, verzending per e-mail door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) van het reisdocument (inclusief uw huurcontract of verblijfsvoucher, beschrijving van de site) Uw engagement wordt dus definitief vanaf de 30e dag voorafgaand aan uw verblijf. De verbintenis van VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) wordt definitief na het verzenden van een reserveringsbevestiging. Als u het saldo niet binnen de gestelde termijn heeft betaald en geen gebruik heeft gemaakt van uw opnamemogelijkheid, behoudt VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) zich het recht voor om 'de verkoop te annuleren vanaf de 30e dag voorafgaand aan uw verblijf, afhankelijk van uw reservering, zonder dat VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) de klant moet opvolgen en dienovereenkomstig de voorziene annuleringsvoorwaarden moet toepassen dit doel en wordt hieronder gedefinieerd.

1.3. Betaalmethoden
Wanneer het contract een uitdrukkelijke mogelijkheid omvat om de prijs te herzien, binnen de grenzen van artikel L. 211-12, moet het de precieze methoden vermelden voor de berekening, zowel naar boven als naar beneden, van prijsschommelingen, en in het bijzonder het bedrag van de transportkosten en daarmee samenhangende belastingen, de valuta('s) die van invloed kunnen zijn op de prijs van de reis of het verblijf, het deel van de prijs waarop de wijziging van toepassing is, de koers van de valuta('s) die als referentie wordt gebruikt bij het vaststellen van de prijs die in het contract voorkomen.

Artikel R. 211-9
Voor elke reservering bij het callcenter:
tot de 30e dag vóór uw verblijf kunt u uw verblijf betalen met creditcard*, cheque**, overschrijving***, vouchers of cadeaubonnen**** - minder dan dertig (30) dagen vóór uw verblijf moet u betaal 100% van het bedrag van uw verblijf uitsluitend per creditcard* of met vouchers of cadeaubonnen**** onder de onderstaande voorwaarden. Bankcheques worden niet geaccepteerd.
Voor elke online reservering:
- bankkaart*, Paypal,
Aandacht :
Betaling met bankkaarten (*) naar uw persoonlijke account op onze site https://www.maeva.com/fr-fr/moncompte.php
Betalingen moeten worden verzonden naar het volgende adres: VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), 11 rue de Cambrai, L'Artois, Espace Pont de Flandre, 75019 Parijs.
Geaccepteerde bankkaarten: Visa, Eurocard / Mastercard, American Express, Carte Bleue
Betaling in 4x per creditcard bij onze partner FLOA Bank.
Onze financiële partner FLOA BANK, een naamloze vennootschap met een kapitaal van € 46.842.400, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Bordeaux onder nummer 434 130 423, met hoofdkantoor gevestigd op Immeuble G7 – 71 Rue Lucien Faure in Bordeaux (33300) onderworpen aan de controle van de Prudential Control and Resolution Authority (ACPR) 4 Place de Budapest, CS 92459, 75436 PARIS CEDEX 09 en geregistreerd bij ORIAS onder nummer nr. 07 028 160 (www.orias.fr) biedt betalingsoplossingen aan die zijn gereserveerd voor individuen (individuen van wettelijke leeftijd) woonachtig in Europees Frankrijk, houders van een Visa- of MasterCard-bankkaart met een geldigheidsdatum die overeenkomt met de duur van de terugbetaling, waarmee u uw aankopen van goederen en/of diensten in 4 termijnen met een creditcard kunt betalen. Na het voltooien van uw bestelling moet u ervoor kiezen om deze te betalen met de betaaloplossing “FLOA 4X”; U wordt vervolgens doorgestuurd naar de betaalpagina van FLOA BANK waar u uw betaling kunt uitvoeren. FLOA BANK behoudt zich het recht voor om uw financieringsaanvraag te accepteren of te weigeren; u beschikt over een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen om hiervan af te zien. Klik hier voor meer informatie
Wij vestigen uw aandacht op het feit dat als u vraagt om uw bestelling van goederen en/of diensten te betalen met behulp van deze betalingsoplossingen, uw persoonlijke gegevens aan FLOA BANK worden doorgegeven met het oog op het bestuderen van uw financieringsaanvraag en het beheer van uw kredietcontract. en, indien van toepassing, herstel. Voor meer informatie, klik hier
Geaccepteerde cheques: bank, feestdagen, geschenken
Voor elke betaling met een ander middel dan creditcard worden beheerkosten van minimaal twintig (20) euro en maximaal 10% van de totale prijs van de reservering in rekening gebracht.
VACANSOLEIL/FRANKRIJK VAN NOORD NAAR ZUID merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) accepteert betalingen met vakantiecheques. Vakantiecheques worden niet geaccepteerd voor de betaling van het volledige verblijf en worden slechts geaccepteerd tot een maximum van 70% van het totale bedrag van het verblijf. Vakantiecheques dienen aangetekend verzonden te worden met ontvangstbevestiging en voorzien van het stubje. VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) wijst alle aansprakelijkheid af in geval van verzending van vakantiecheques per gewone post.
Vakantiecheques worden na ontvangst verwerkt. Als u het bedrag van uw verblijf per cheque, bankkaart of overschrijving heeft voorgeschoten en dit uiteindelijk met vakantiecheques wilt betalen, kunt u ons uw vakantiecheques opsturen en krijgt u de betreffende tegenprestatie binnen een termijn van maximaal twee maanden teruggestort. (2) maanden na ontvangst ervan.
(***) Gegevens bankoverschrijving: IBAN-code: FR76 1820 6000 4360 2460 0336 043/ BIC-code: AGRIFRPP882..
(****) Vouchers / goedgekeurde partnercadeaubonnen (onder voorwaarden te valideren bij de verkoper) - garantie: Elke reservering via vouchers of cadeaubonnen minder dan 30 dagen vóór uw verblijf moet worden gegarandeerd door een geldig bankkaartnummer op de startdatum van uw verblijf en een aanbetaling van minimaal 30% van het totale bedrag van uw huur. Alleen het saldo van de reservering kan worden betaald met vouchers/cadeaubonnen die binnen 5 dagen na uw reservering per post (stempel als bewijs) moeten worden verzonden. Wij informeren u dat wij het te veel betaalde bedrag bij betaling met vouchers of goedgekeurde partnercadeaubonnen niet vergoeden. In geval van annulering van een verblijf dat op deze manier is betaald, behouden wij ons het recht voor om beheerskosten in rekening te brengen tot maximaal 10% van het totale bedrag van de reservering, met een minimum van € 10,-. Deze kosten komen overeen met de verwerkingskosten die wij hanteren bij aanbieders van cadeaubonnen.
Onze facturen moeten uiterlijk 30 dagen vóór de vertrekdatum of in overeenstemming met de voorwaarden van uw specifieke contract worden betaald. In geval van laattijdige betaling kan de Maeva.com Group / Vacansoleil/La France du Nord au Sud elke lopende dienst of reservering opschorten, onverminderd enige andere handelwijze. Elk bedrag dat niet op de vervaldag van de factuur is betaald, zal aanleiding geven tot de toepassing van boetes, ten belope van anderhalf maal de wettelijke rente die geldt op de dag van de voorafgaande kennisgeving. Boetes zijn betaalbaar op eenvoudig verzoek van de Maeva.com Group / Vacansoleil/La France du Nord au Sud. In geen geval mogen betalingen worden opgeschort of onderworpen aan enige compensatie zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Maeva.com Group / Vacansoleil/La France du Nord au Sud. Wanneer na vertrek het verblijf op essentiële punten wordt gewijzigd, kan de klant terugbetaling vragen voor niet uitgevoerde en niet vervangen diensten. De klant kan het verloop van zijn verblijf niet wijzigen. Indien het verblijf wordt geannuleerd vanwege omstandigheden van overmacht of om redenen die verband houden met de veiligheid van de reiziger, kan de klant geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.
Voor elke contante betaling die rechtstreeks ter plaatse wordt gedaan, binnen de grenzen van de wettelijke plafonds die van kracht zijn op de datum van genoemde betaling, behouden wij ons het recht voor om servicekosten van vijf (5) euro in rekening te brengen.
Betaling met subsidie: Bij een betaling geheel of gedeeltelijk met behulp van een door uw ondernemingsraad toegekende subsidie, zal de subsidie in geen geval aanleiding geven tot enige terugbetaling, in het bijzonder bij annulering van een verblijf.
Laattijdige betaling: In geval van niet-naleving van de bovengenoemde betalingstermijnen, kan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) rente wegens late betaling aanrekenen. Les intérêts de retard seront dus dès le lendemain de la date d'échéance de la facture au taux de trois fois le taux d'intérêt légal en vigueur à la date d'exigibilité de la facture, appliqué au montant total TTC restant dû de ladite Factuur.
Betalingsvoorwaarden: Betalingsvoorwaarden kunnen u onder bepaalde voorwaarden kosteloos of tegen vergoeding worden verleend bij onze bankpartner, meer informatie op de site www.maeva.com.

1.4. Uw reisdocument
Onder voorbehoud van betaling van het saldo van uw verblijf, ontvangt u uw reisdocument binnen 24 uur na de volledige betaling van het verblijf vóór aanvang van uw verblijf, hetzij per e-mail die u doorverwijst naar een link die is toegewezen aan uw persoonlijke account of uw reisdocumenten die bevat alle praktische informatie om u te helpen bij het organiseren van uw verblijf en het huurcontract of de verblijfsvoucher voor uw accommodatie en de gereserveerde diensten ervan.


ARTIKEL 2 – PRIJS

2.1. Prijs
De prijzen van diensten worden vastgesteld op basis van de economische gegevens die gelden op de datum van vaststelling. Een wijziging in de toepasselijke belastingen kan ertoe leiden dat wij de prijs van genoemde diensten wijzigen. Ze zijn flexibel en variabel in de toepassing van verschillende aanpasbare criteria, zoals de reserveringsdatum, de startdatum van het verblijf, de duur van het verblijf, het type accommodatie en de toevoeging van aanvullende diensten.


2.2. Accommodatie
Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen en omvatten de onderverhuur van de accommodatie, inclusief kosten (water, elektriciteit, verwarming), met uitzondering van toeristenbelasting, aanvullende diensten en optionele verzekeringspremies, en servicekosten, te betalen bij boeking op het moment dat ze verschuldigd zijn. Wij herinneren u eraan dat de accommodatie bedoeld is voor een bepaald aantal personen voor verhuur en dat deze in geen geval door een groter aantal personen bewoond mag worden. Houd er rekening mee dat een jong kind als een volledige bewoner wordt beschouwd. Onze balkons, loggia's, terrassen en tuinniveau zijn niet allemaal voorzien van stoelen en tafels.
Let op: Bij het niet naleven van de maximale capaciteit van de accommodatie heeft de aanbieder het recht om de toegang tot de accommodatie categorisch te weigeren en is er geen restitutie mogelijk.


2.3. Optionele diensten
Onze accommodatieprijzen zijn exclusief aanvullende optionele diensten die worden aangeboden in de catalogus, op onze website of ter plaatse.
In het geval van een gerelateerde reisdienst informeren wij u dat:
1) Kosten die van toepassing zijn op toeristische pakketten zijn niet van toepassing;
2) de dienstverlener is verantwoordelijk voor de goede contractuele uitvoering van de dienst;
3) u geniet bescherming bij insolventie.


2.4 Reductie
De kortingen vermeld op onze verkoopmaterialen zijn alleen van toepassing op het accommodatiegedeelte; Alle andere diensten zijn dus uitgesloten (horeca, sport en vrije tijd, enz.). Op deze aanbiedingen zijn bijzondere voorwaarden van toepassing, die bij de aanbieding worden meegedeeld.

ARTIKEL 3 - TOERISTENBELASTING

De toeristenbelasting, geïnd namens de gemeenten, is niet bij onze tarieven inbegrepen. Het bedrag wordt per persoon en per dag bepaald en varieert afhankelijk van de bestemming. Deze dient afhankelijk van het geval ter plaatse of bij uw reservering te worden betaald.


ARTIKEL 4 - WIJZIGING / ANNULERING VAN VERBLIJF DOOR DE KLANT

4.1. Wijziging van het verblijf
Wij zullen ons best doen om uw verzoeken voor wijziging, datum of plaats van verblijf of typologie of optionele diensten zoveel mogelijk te accepteren binnen de grenzen van de beschikbaarheid. U kunt een verblijf wijzigen (afhankelijk van beschikbaarheid) of tegen betaling overdragen. U moet ons op de hoogte stellen van uw wijzigingsverzoek aan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) per e-mail op het volgende adres: modificatie@dunordausud.fr of rechtstreeks in uw persoonlijke account, sectie. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat dit type wijziging variabele kosten met zich meebrengt voor VACANSOLEIL/LA FRANCE DE NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), afhankelijk van de datum waarop u uw aanvraag indient en afhankelijk van de soort wijziging. De kosten kunnen dus variëren van minimaal 40 tot 100% van uw verblijf.



4.2. Annulering van het bestand
ANNULERING DOOR DE KLANT
In geval van annulering kunt u ons eenvoudigweg uw verzoek sturen via het contactformulier van uw reizigersaccount, menu “Mijn reserveringen en vervolgens “Mijn komende verblijven” en vervolgens op de knop “Annuleren”; de datum van ontvangst van deze e-mail bepaalt de annulering. datum. Ongeacht de datum waarop de annulering plaatsvindt, blijven de servicekosten bij de maeva.com Group / Vacansoleil/La France du Nord au Sud en worden niet terugbetaald. Annulering door de klant heeft de volgende financiële gevolgen:
Het totale verzekeringsbedrag dient bij boeking te worden betaald en kan niet worden gerestitueerd.
Elk begonnen verblijf wordt geacht volledig door u te zijn verbruikt en geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling of tegoed. In het geval dat u niet op uw verblijfplaats verschijnt, behoudt VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) het volledige bedrag van uw verblijf, inclusief opties.
Wij vestigen uw aandacht op het feit dat activiteiten die verband houden met de organisatie en verkoop van reizen of verblijven op een specifieke datum of in een bepaalde periode niet onderworpen zijn aan de herroepingstermijn van veertien (14) dagen die van toepassing is op de Verkoop op afstand.

Annulering van uw actie heeft de volgende financiële gevolgen:

4.2.1 Voor elke reservering vóór 17-05-2022:
De volgende annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing:
Annulering meer dan 60 dagen voor vertrek: er worden annuleringskosten van 50 euro in rekening gebracht;
Annulering tussen 60 dagen en 46 dagen voor vertrek: 30% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;
Annulering tussen 45 dagen en 30 dagen voor vertrek: 50% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;
Annulering tussen 29 dagen en 15 dagen voor vertrek: 75% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;
Annulering minder dan 15 dagen voor vertrek: de totale prijs van het verblijf, inclusief de opties, blijft verschuldigd aan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud);

Behalve voor een selectie producten met het stempel “Gratis annuleren tot 45 dagen”
Annulering vóór 45 dagen voor vertrek: Het restitutiebedrag komt overeen met het reeds betaalde bedrag. De bedragen die zijn betaald als onderdeel van de betaling voor het verblijf worden terugbetaald onder aftrek van servicekosten en afgesloten verzekeringen. Aanbieding zonder terugwerkende kracht.
Annulering tussen 45 dagen en 30 dagen voor vertrek: 50% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;
Annulering tussen 29 dagen en 15 dagen voor vertrek: 75% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;
Annulering minder dan 15 dagen voor vertrek: de totale prijs van het verblijf, inclusief de opties, blijft verschuldigd aan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud);


4.2.2 Voor elke reservering na 17-05-2022:
Selectie van producten met de stempel “Gratis annulering tot 30, 45 of 60 dagen”
Bij flexibele aanbiedingen, opzegbaar tot 30, 45 of 60 dagen voor uw aankomst
Annulering vóór de 30e dag, 45e dag of 60e dag voor vertrek, afhankelijk van de kennisgeving vermeld op de accommodatie: het bedrag van de terugbetaling komt overeen met het reeds betaalde bedrag. De bedragen die zijn betaald als onderdeel van de betaling voor het verblijf worden terugbetaald onder aftrek van servicekosten en afgesloten verzekeringen. Aanbieding zonder terugwerkende kracht.

Annulering tussen:
De 29e dag en uw aankomstdatum (bij een product dat tot 30 dagen voor uw aankomst kosteloos geannuleerd kan worden)
De 44e dag en uw aankomstdatum (bij een product dat tot 45 dagen voor uw aankomst kosteloos geannuleerd kan worden)
De 59e dag en uw aankomstdatum (bij een product dat tot 60 dagen voor uw aankomst kosteloos geannuleerd kan worden):
100% van het totale bedrag van het verblijf is onmiddellijk opeisbaar;


4.3 Niet-annuleerbaar/niet-restitueerbaar verblijf
Sommige van onze verblijfsaanbiedingen zijn voorzien van het stempel “Niet-annuleerbaar, niet-restitueerbaar”. Voor deze verblijven of diensten vervangen de volgende voorwaarden de annulerings- en wijzigingsvoorwaarden voorzien in artikel 4.1 Wijziging van het verblijf en 4.2 Annulering van het verblijf.
Rekening houdend met het toegekende preferentiële tarief, zijn de inschrijvingen op de Aanbieding/diensten en/of de gereserveerde Verblijven niet omwisselbaar, noch terugbetaalbaar, noch wijzigbaar. Er wordt geen rekening gehouden met verzoeken tot wijziging of annulering. Ongeacht de datum waarop de reservering wordt geannuleerd, behouden wij een schadevergoeding gelijk aan 100% van het totale bedrag van het dossier. Het niet consumeren van eventueel gereserveerde en gefactureerde optionele diensten geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling.
Niet verschijnen op de plaats van verblijf: Als u op de geplande aankomstdag niet op de plaats van uw verblijf verschijnt, zonder de residentie of de afdeling Klantenrelaties hiervan vooraf op de hoogte te hebben gesteld, zullen wij een schadevergoeding inhouden ter hoogte van 100% van het bedrag, het totale verblijf. Bovendien kunnen wij de beschikbaarheid van uw accommodatie en bovendien de uitvoering van uw verblijf niet garanderen onder de voorwaarden die u bij uw reservering heeft afgesproken.


4.4. Annulering en wijziging van optie
In geval van annulering van een skiverhuurservice, skiliftpassen of andere bestelde opties, moet de annulering uiterlijk 15 dagen vóór aanvang van het verblijf telefonisch en per e-mail aan ons worden gemeld om recht te geven op terugbetaling hiervan. Diensten. Met andere woorden, er is geen optie tot annulering mogelijk minder dan 15 dagen vanaf de startdatum van het verblijf;
Als u een dienst niet herroept of vóór de vervaldatum retourneert, kunt u geen aanspraak maken op enige terugbetaling; In geval van wijziging van opties (skiuitrusting, passen of andere) wordt een vergoeding van 15 euro in rekening gebracht; In het geval van annulering van opties (met name skiuitrusting, pakketten of andere) wordt de bovenstaande schaal voor annuleringskosten toegepast.


4.5. Annulering van een Flexi+ verblijf
Indien u voor een Flexi+ aanbieding heeft gekozen, kunt u tot 17.00 uur de dag vóór uw vertrek annuleren. U wordt door maeva.com vergoed voor 100% van de gemaakte bedragen (exclusief verzekering, inclusief servicekosten en opties die kunnen worden geboekt op het moment van bestelling):
binnen 48 werkuren wordt 80% van het verblijfsbedrag en de servicekosten van de gemaakte bedragen betaald via de initiële betaalmethode. De opties (skiuitrusting, skipas, cateraar, andere diensten) worden ook 100% terugbetaald op de oorspronkelijke betalingsmethode.
wij crediteren uw vakantiekat met 20% van de vastgelegde bedragen (prijs te gebruiken vóór 30-09-2023)
Het Flexi+ aanbod kan op het moment van boeking voor alle accommodaties op de site worden geboekt en kan niet achteraf worden toegevoegd, in tegenstelling tot de verzekeringen die wij op onze site aanbieden.
Er zal geen bewijs gevraagd worden.


4.6 - Geen presentatie op de verblijfplaats
Indien u niet komt opdagen op de plaats van uw verblijf, houden wij indien van toepassing de aanvankelijk betaalde servicekosten in en het bedrag van de eventueel afgesloten verzekeringspremies, waaraan de volgende vergoeding wordt toegevoegd:

4.6.1 - Verblijf in een residentie en hotel
100% van het totale bedrag van het verblijf (accommodatie en diensten).

4.6.2 - Optionele diensten
Het niet-verbruiken van optionele diensten die op de plaats van uw verblijf zijn gereserveerd en gefactureerd, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling.
Wij adviseren u één van de verzekeringspakketten af te sluiten bij onze verzekeraar (zie artikel 18 – Verzekeringen). De verzekeringspremie moet bij boeking volledig worden betaald en wordt nooit gerestitueerd.


4.7. Tevreden of terugbetaalde garantie
Sinds 20-06-2023 is de geld-terug-garantie automatisch geldig op alle accommodaties op de site maeva.com.
Om deze garantie te activeren, gaat u naar de gereserveerde vakantieplek, vult u het certificaat uit uw reizigersaccount in en geeft u de sleutels terug op dezelfde dag van aankomst. Er wordt geen bewijs gevraagd en onze teams voeren de nodige controles uit bij de leverancier.
Deze garantie kan worden geactiveerd tot 2 dagen na de initiële startdatum van uw verblijf.
U wordt door maeva.com binnen 7 werkdagen rechtstreeks via de gebruikte betaalmethode(n) vergoed voor 100% van de gemaakte bedragen (exclusief verzekeringen, servicekosten, toeristenbelasting, opties & aanvullende betaalde diensten) (beddengoed, badkamer linnengoed, enz.)).
Deze garantie heeft geen terugwerkende kracht en is niet geldig voor verblijven geboekt vóór 20/06/2023.


ARTIKEL 5 - WIJZIGING OF ANNULERING DOOR VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud)

VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) stuurt een reserveringsbevestiging per e-mail als u online heeft geboekt.

Als de omstandigheden dit vereisen en alleen in geval van overmacht of als gevolg van een derde partij, buiten zijn wil, kan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) verplicht om haar programma’s geheel of gedeeltelijk te wijzigen (gehele of gedeeltelijke sluiting van een Residence, van gemeenschappelijke voorzieningen zoals zwembad, restaurant).

In dit geval zal VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) u op de hoogte brengen van de wijziging die aan het verblijf is aangebracht, die het gewijzigde verblijf kan accepteren of weigeren. In geval van niet-aanvaarding van uw gewijzigde verblijf, zal VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) u de betaalde bedragen volledig terugbetalen.

U moet uw besluit zo snel mogelijk kenbaar maken.

De aangeboden producten zijn beschikbaar in kleine hoeveelheden en worden in realtime beheerd. Wij vestigen de aandacht van de klant op het feit dat het product dat tegen een bepaalde prijs wordt aangeboden, mogelijk niet meer beschikbaar is als meerdere gebruikers die tegelijkertijd op internet zijn aangesloten, geïnteresseerd zijn in hetzelfde product. De eerste gebruiker die een reservering maakt, heeft voorrang. Als een reservering niet kan worden gehonoreerd door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) omdat het product niet beschikbaar is, wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) per e-mail, en elk bedrag dat de klant heeft betaald om de reservering te maken, wordt onmiddellijk terugbetaald.


ARTIKEL 6 - AANKOMST EN VERTREK

Bij aankomst moeten de creditcard die gebruikt is bij het reserveren en geldige identiteitsdocumenten worden getoond. Anders kan de toegang tot uw accommodatie worden geweigerd door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud). VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) vestigt uw aandacht op het feit dat bij gebrek aan volledige betaling van de prijs, ondanks aanmaningen, wij de sleutels niet kunnen overhandigen als u arriveer op de plaats van uw verblijf. Bij alle verblijfsvormen staat het tijdstip van afleveren en inleveren van de sleutels vermeld in de reisdocumenten. Indien u de sleutels inlevert na het in de reisdocumenten aangegeven tijdstip, op de dag van vertrek (in de meeste gevallen zaterdag), wordt een extra nacht in rekening gebracht. Het kan zijn dat u bij aankomst wordt gevraagd een politieformulier in te vullen, in overeenstemming met de regelgeving die in bepaalde landen van kracht is.


ARTIKEL 7 - VEILIGHEIDSBETALING

Bij aankomst kan een borg, waarvan het bedrag kan variëren, vereist zijn. Op elk productblad staat het bedrag vermeld.
Maeva Individuals Label: een borg, waarvan het bedrag wordt bepaald afhankelijk van het type accommodatie, kan worden gevraagd in de vorm van een betalingsautorisatie op uw bankkaart. Deze machtiging is geldig tot acht (8) dagen na de einddatum van uw verblijf.
De borg wordt aan u terugbetaald, na aftrek van met name de compensatie voor eventuele veroorzaakte schade (d.w.z. alle schade en/of verstoringen van welke aard dan ook, zowel in de privéruimtes als in de gemeenschappelijke ruimtes van het gebouw), onbetaalde dienstenrekeningen, inclusief optionele sleutels die ter plaatse worden gebruikt (telefoon, parkeren, enz.) en verlies van de sleutels van de accommodatie die u bij aankomst hebt overhandigd. Informatie direct beschikbaar bij elke residentie of op de website


ARTIKEL 8 – MINDERJARIGEN

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat onze accommodatie niet afhankelijk is van een vakantie- en vrijetijdscentrum in de zin van decreet n2002-883 van 3 mei 2002, en niet geschikt is om collectief of individueel verblijf buiten de gezinswoning van minderjarigen te garanderen. 18 jaar oud, zonder begeleiding van hun wettelijke voogden. VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) behoudt zich het recht voor om de toegang tot accommodatie te weigeren, die zonder rekening zou zijn gehouden met deze vereiste ten behoeve van minderjarigen onder de 18 jaar die niet begeleid zijn door hun wettelijke beheerders zich melden bij de receptie van de accommodatie, en over te gaan tot onmiddellijke annulering van het verblijf. Onder dezelfde voorwaarden kan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) de reservering op elk moment vóór aanvang van het verblijf annuleren, als zij ontdekt dat de De accommodatie is bedoeld om tegemoet te komen aan minderjarigen jonger dan 18 jaar zonder begeleiding van hun wettelijke voogden.
Ouders of wettelijke voogden van minderjarigen zijn verantwoordelijk voor alle handelingen of ongevallen waarvan de minderjarige de auteur is. Zij zullen voor elk van de betrokken minderjarigen handgeschreven toestemming van de ouders moeten opstellen.


ARTIKEL 9 – DIEREN

Huisdieren zijn toegestaan, met uitzondering van honden van categorie 1 en 2 die als gevaarlijk zijn gedefinieerd, op vertoon van een certificaat tegen hondsdolheid, en een certificaat van geschiktheid voor detentie in het geval van gecategoriseerde honden. De autorisatie is van kracht in de meeste van onze accommodaties, waarbij rekening wordt gehouden met de pakketten die bij elke accommodatie of op de website beschikbaar zijn en ter plaatse betaald kunnen worden. Huisdieren zijn, mits aangelijnd, toegestaan in de gemeenschappelijke ruimtes, maar zijn verboden rond de zwembaden. Onze partners accepteren mogelijk geen huisdieren of hanteren hun eigen tarieven. Informatie direct beschikbaar bij elke accommodatie.


ARTIKEL 10 - ONDERBREKING VAN VERBLIJF / ONDERBREKING VAN SPORT- OF LEISURE-ACTIVITEIT

Een voortijdig vertrek of onderbreking van een sport- of vrijetijdsactiviteit geboekt bij VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), zal geen aanleiding geven tot enige terugbetaling door deze maatschappij. Als u echter bent ingeschreven voor het verzekeringscontract aangeboden door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), kunt u, afhankelijk van de reden van vertrek of onderbreking van de activiteit, naar behoren gemotiveerd en als u de voorwaarden van het contract naleeft, profiteert u van een pro rata temporis terugbetaling, vanaf de dag van uw vertrek of de dag van onderbreking van de activiteit. Wat de onderbreking van uw verblijf betreft, kunt u alleen genieten van een pro rata terugbetaling van het verblijf op voorwaarde dat u het appartement of de kamer volledig heeft verlaten.


ARTIKEL 11 - NAVERKOOP

U moet eventuele klachten tijdens uw verblijf zo snel mogelijk schriftelijk of op een ander geschikt formulier aan de receptie van de accommodatie melden aan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) per aangetekende post met ontvangstbevestiging aan VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) - Afdeling Klantenrelaties - 11, rue de Cambrai - 75947 Paris cedex 19, of per e-mail naar het adres: sav@dunordausud .fr, aan het reseller reisbureau, evenals aan de organisator, vergezeld van alle ondersteunende documenten. Wij herinneren u eraan dat VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor het vergeten van persoonlijke bezittingen in uw accommodatie (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud).

Elke klacht na uw verblijf kan het voorwerp uitmaken van: Een schriftelijke verklaring tijdens het verblijf bij de receptie van de accommodatie en zo snel mogelijk per aangetekende post met ontvangstbevestiging verzonden naar VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORTH TO SOUTH (merken maeva .com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) - Afdeling Klantenrelaties - 11, rue de Cambrai - 75947 Paris cedex 19 of per e-mail naar het adres: sav@dunordausud.fr; binnen twee (2) maanden na het einde van uw verblijf. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat hoe langer u wacht met het melden van uw klachten, hoe moeilijker het voor ons kan zijn om uw verzoek in uw beste belang op te lossen. Wij danken u dat u in uw brief de naam van de persoon die het verblijf heeft gereserveerd, het reserveringsnummer, de plaats en de data van uw verblijf en het gereserveerde type appartement of kamer heeft vermeld om de verwerking te vergemakkelijken van uw bestand. Wij danken u eveneens voor het bij uw brief voegen van eventuele ondersteunende documenten waarmee wij de verwerkingstijd van uw klacht kunnen beperken. Wij informeren u dat na een eerdere mislukte poging om het geschil met onze afdeling Klantenrelaties schriftelijk op te lossen, u de mogelijkheid heeft om gebruik te maken van een bemiddelingsprocedure door contact op te nemen met de Toerisme- en Reisbemiddelaar, waarvan de contactgegevens als volgt zijn: MTV Médiation Tourisme Voyage - BP 80 303 - 75 823 Parijs Cedex 17 - http://mtv.travel.

Conform het besluit van 20 december 2017 moet de organisator of doorverkoper bijstand verlenen als de reiziger in moeilijkheden verkeert. U kunt dit aanvragen door een e-mail te sturen naar sav@dunordausud.fr of per post te richten aan de afdeling Klantenrelaties (adres hierboven vermeld):

toegang tot uw persoonsgegevens,

rectificatie, verwijdering daarvan (recht om vergeten te worden), beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens of het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking
het recht op gegevensoverdraagbaarheid, om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens, om uw toestemming voor het gebruik van optionele gegevens op elk moment in te trekken, om richtlijnen te definiëren met betrekking tot het bewaren, wissen en communiceren van uw persoonsgegevens na uw overlijden en bezwaar maken tegen telefonische prospectie door u te registreren op de BLOCTEL-lijst.

het recht om een klacht in te dienen bij de CNIL of de toezichthoudende autoriteit van uw woonplaats.
Bij alle verzoeken moet om veiligheidsredenen een geldig identiteitsbewijs per post worden meegestuurd, evenals een kopie van de ontvangen communicatie om de verwerking van uw verzoek te vergemakkelijken. Voor meer informatie over het gegevensbeschermingsbeleid van VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), en de verwerking van uw gegevens, aarzel niet om onze website www.maeva.com te raadplegen of vraag per e-mail een elektronische versie aan.


ARTIKEL 12 - GELDIGHEID VAN DE ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

Het reserveren van een van onze verblijven via alle kanalen (callcenter, online reservering, reservering aan de receptie van onze vestigingen) impliceert de aanvaarding van onze algemene en specifieke verkoopvoorwaarden. De toepasselijke voorwaarden zijn die van de datum van uw reservering (en in het bijzonder de voorwaarden voor reservering, betaling, wijziging en annulering). Voor meer informatie over de toepasselijke voorwaarden kunt u contact met ons opnemen via sav@dunordausud.fr. Voor de overdracht van uw reservering aan een derde partij is het noodzakelijk dat u ons minimaal zeven (7) dagen vooraf op de hoogte stelt van de identiteit van de betreffende derde partij en de aanvaarding door deze derde partij van deze voorwaarden. Anders kan de toegang tot hun accommodatie worden geweigerd. We presenteren een algemene beschrijving en appartementfoto's uitsluitend ter informatie. Gezien de diversiteit van het assortiment van VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), zijn er enkele verschillen in de configuratie en inrichting van bepaalde accommodaties. Wij presenteren u in onze catalogus en op onze website een algemene beschrijving van onze appartementen, voorbeelden van secties, foto's en virtuele rondleidingen die uitsluitend ter informatie worden gegeven. Voor meer details, aarzel niet om ons te contacteren.

Alle informatie over de sport- en vrijetijdsactiviteiten van de resorts en hun omgeving wordt ons door de VVV-kantoren toegezonden en wordt u uitsluitend ter informatie meegedeeld. Zij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld in het geval dat een van hen tijdens uw verblijf niet meer bestaat. Voor aanvullende informatie over de levensduur van deze stations kunt u rechtstreeks contact opnemen met hun respectievelijke kantoren. Omdat onze catalogus ruim van tevoren wordt afgedrukt, kunt u bij uw residentie vragen naar de openingsdata, de sportuitrusting (aard en hoeveelheid), de activiteiten of diensten die door de Residence worden aangeboden en die uw keuze in deze hebben bepaald. Bovendien kunnen werkzaamheden die door particulieren of door overheidsinstanties worden uitgevoerd en die onze klanten in stations of op plaatsen zouden kunnen hinderen, niet tegen ons worden verzet.


ARTIKEL 13 - AANSPRAKELIJKHEID – VERJAARDAG

Wij willen u erop wijzen dat de verhuur van een toeristenresidentie niet onder de verantwoordelijkheid van hoteliers valt. Bijgevolg is de aansprakelijkheid van VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) of enig ander bedrijf, inclusief VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) zorgt voor distributie kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van verlies, diefstal of schade aan persoonlijke bezittingen in zijn Residenties, zowel in de appartementen als in de parkeergarages of gemeenschappelijke ruimtes (skiopslag).

Wij willen u erop wijzen dat de verhuur van hotels binnen het kader valt van de aansprakelijkheid van hoteliers zoals vastgelegd in het Franse Burgerlijk Wetboek. Bijgevolg zal in geval van verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke bezittingen zowel in de accommodatie als in de parkeergarages of gemeenschappelijke lokalen (fietsenstalling) de aansprakelijkheid van de hotelier slechts worden gelopen binnen de door de wet gestelde grenzen.

De verjaring van de verschuldigde bedragen voor diensten verkocht door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) valt niet onder de reikwijdte van de hotelvoorschrijving (artikel 2272 van de Code civil). In afwijking van artikel 2244 van het Burgerlijk Wetboek wordt door het versturen van een aangetekende brief door VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) aan een debiteur-klant de toepasselijke verjaringstermijn op dezelfde manier onderbroken. materie.

In het geval van een combinatie van reisdiensten is het aanbod dat u wordt aangeboden een pakket in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2032 en artikel L.211-2 II van de Toerismewet. U profiteert van alle door de Europese Unie verleende rechten die van toepassing zijn op pakketten zoals omgezet in de Toeristische Code. VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) is volledig verantwoordelijk voor de goede uitvoering van het pakket als geheel. Bovendien beschikt VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (marques maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), zoals vereist door de wet, over de bescherming om uw betalingen terug te betalen en, als vervoer in het pakket is inbegrepen, om uw repatriëring te garanderen in het geval dat dat VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) insolvabel wordt.

Voor meer informatie over essentiële rechten onder Richtlijn (EU) 2015/2032 nodigen wij u uit om onze website www.maeva.com te raadplegen.


ARTIKEL 14 – VERZEKERING

14.1. Algemeen
Voor u hebben wij een contract afgesloten met een verzekeringsmaatschappij waarin diverse garanties zijn opgenomen. Deze verzekering gaat in:

1) voor de : de dag na betaling van de premie om middernacht;

2) voor de garantie: zodra de Verzekerde de plaats van vertrek van de Reis heeft verlaten (maximaal 24 uur vóór de vertrekdatum vermeld in de Bijzondere Voorwaarden en ten vroegste na betaling van de premie) ;

3) voor alle andere garanties: om 0.00 uur op de dag van vertrek aangegeven in de Bijzondere Voorwaarden, en ten vroegste na betaling van de premie.

Let op: mensen die in Europa wonen, zijn verzekerd onder dit contract. Inbegrepen zijn de territoria van de lidstaten van de Europese Unie, gelegen in geografisch Europa, evenals de volgende territoria en landen: Guadeloupe, Guyana, Martinique, Mayotte, Réunion, Saint-Barthélemy, Liechtenstein, de vorstendommen Monaco en Andorra, Saint -Martin, Zwitserland, Vaticaan. De Azoren en Madeira maken geen deel uit van deze definitie.
Procedures voor het onderzoeken van klachten: de verzekeringsmaatschappij heeft een procedure ingesteld voor de behandeling van klachten over de verzekeringsovereenkomst. Deze procedure kunt u raadplegen in de Administratieve Bepalingen van de Algemene Voorwaarden van de verzekeringsovereenkomst die u kunt downloaden via de website www.maeva.com.


14.2. Recht van afstand
U heeft het recht om dit contract gedurende een periode van dertig dagen (kalender) vanaf het sluiten ervan, zonder kosten of boetes, te annuleren. Indien u echter profiteert van één of meerdere verzekeringspremies die u worden aangeboden, waardoor u bij aanvang van het contract over één of meer maanden geen premie hoeft te betalen, loopt deze termijn niet enkel vanaf de betaling van het geheel of een deel ervan. van de eerste premie.
De uitoefening van het recht van afstand is onderworpen aan de volgende vier voorwaarden:
1° U heeft dit contract ondertekend voor niet-beroepsmatige doeleinden;
2° Dit contract vormt een aanvulling op de aankoop van een goed of dienst verkocht door een leverancier;
3° Het contract waarvan u afstand wilt doen, is niet volledig uitgevoerd;
4° U heeft geen schade aangegeven die onder dit contract valt.
In deze situatie kunt u uw recht uitoefenen om afstand te doen van dit contract per brief of op een andere duurzame drager gericht aan de contractverzekeraar. De verzekeraar is verplicht om u de betaalde premie binnen dertig dagen na uw kwijtschelding terug te betalen.
Om meerdere verzekeringen te vermijden, wordt u bovendien verzocht na te gaan of u niet al de begunstigde bent van een garantie die een van de risico's dekt die worden gegarandeerd door het contract dat u heeft afgesloten.

Let op : het ontheffingsrecht is niet van toepassing op reis- of bagageverzekeringen of soortgelijke kortlopende verzekeringen met een looptijd van minder dan één maand (L.112-2-1-II-3° van de Verzekeringswet).

Voorbeeld ontheffingsbrief:
“Ik, ondergetekende, (achternaam, voornaam en adres), verklaar dat ik afstand doe van mijn lidmaatschapsnummer. Gedaan op XXXX om XXX (datum en plaats), handtekening”.
Wanneer u gebruik maakt van uw recht om afstand te doen, is de verzekeraar verplicht om, indien van toepassing, het bedrag van de betaalde premie terug te betalen binnen 30 dagen vanaf de datum van uitoefening van het recht om afstand te doen. De volledige premie blijft echter verschuldigd aan de verzekeraar als u uw recht op afstand uitoefent, ook al is er tijdens de afstandstermijn van 30 dagen een verlies met betrekking tot de contractgarantie ontstaan.
Verdere informatie :
De afstandsbrief, waarvan u hierboven een model wordt voorgesteld voor de uitoefening van dit recht, moet per brief of op een andere duurzame drager per post worden verzonden naar NEAT 117 quai de Bacalan 33300 BORDEAUX of per e-mail naar het volgende adres: support@ netjes.eu.
Gevolgen van afstand:
Als u het recht van afstand uitoefent binnen de periode die in het vak hierboven is vermeld, resulteert dit in de beëindiging van het contract vanaf de datum van ontvangst van de brief of een ander duurzaam medium. Zodra u kennis krijgt van een schade die de garantie van het contract met zich meebrengt, kunt u dit recht van afstand niet meer uitoefenen. De volledige premie of bijdrage blijft verschuldigd aan de verzekeringsmaatschappij als u uw ontheffingsrecht uitoefent terwijl zich tijdens de ontheffingsperiode van 30 dagen een incident met betrekking tot de contractgarantie voordoet.


ARTIKEL 15 - INTERNE REGELS

Om uw vakantie gemakkelijker te maken, zijn de interne voorschriften in elke stacaravan, appartement, kamer, chalet, huis en/of bij de receptie van het etablissement uitgehangen; Wij danken u voor het lezen en respecteren ervan.


ARTIKEL 16 - PERSOONLIJKE GEGEVENS

VACANSOLEIL/FRANKRIJK VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) verwerkt als verwerkingsverantwoordelijke persoonsgegevens voor de totstandkoming en uitvoering van het contract of precontractuele maatregelen op uw verzoek, voor andere doeleinden met voorafgaande toestemming van de Klant, met betrekking tot de noodzaak om de legitieme belangen van de betrokken entiteiten te behartigen.
(i) Als onderdeel van de uitvoering van het contract of het nemen van precontractuele maatregelen die op verzoek van de betrokkene worden uitgevoerd, worden deze gegevens verzameld en verwerkt met het oog op het beheer van uw verblijf (inclusief reserveringsoperaties, monitoring, betaling , tevredenheidsevaluatie en informatie):
(ii) Als onderdeel van uw toestemming worden persoonlijke gegevens over hem verzameld en verwerkt met het oog op het verzenden van informatie over onze producten, diensten en promotieaanbiedingen, het uitvoeren van wedstrijden voor entiteiten en/of merken van de Pierre Group & Center Parcs Holidays. De volgende entiteiten en/of merken van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep worden beschouwd als: PIERRE & VACANCES, PIERRE & VACANCES PREMIUM, MAEVA.COM, MAEVA, VACANSOLEIL/FRANCE VAN NOORD NAAR ZUID, SKI VAN NOORD NAAR ZUID, SPANJE VAN NOORD IN HET ZUID, APARTHOTEL ADAGIO, APARTHOTEL ADAGIO ACCESS, CENTER PARCS, SUNPARKS, PIERRE & VACANCES CONSEIL IMMOBILIER en LES SENIORIALES.
Indien nodig kunnen de gegevens ook aan partners worden doorgegeven. Het intrekken van de toestemming voor de verwerking ervan is te allen tijde mogelijk. Verplichte gegevens worden aangegeven met een asterisk.
De informatie aangegeven als verplichte voorwaarden (i) de inschrijving en uitvoering van het contract tussen u en VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) of (ii) het verstrekken van gepersonaliseerde informatie om om zich voor te bereiden op een toekomstig contract. Het niet verstrekken van optionele informatie zal de levering van beloofde diensten of antwoorden op verzoeken om informatie niet in twijfel trekken, hoewel dit de relevantie ervan kan beperken.
De verzamelde gegevens zijn bedoeld voor VACANSOLEIL/LA FRANCE DU NORD AU SUD (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud), als gegevensbeheerder, evenals de entiteit die verantwoordelijk is voor het leveren van de geabonneerde dienst en eventuele onderaannemers, indien van toepassing. De entiteiten van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep en haar onderaannemers implementeren technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid en bescherming van gegevens te garanderen.
De entiteit(en) van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep partij(en) bij de verwerking bewaart(en) de persoonsgegevens in een beveiligde omgeving gedurende de gehele periode die nodig is voor het nemen van precontractuele maatregelen of voor de uitvoering van de overeenkomst. gearchiveerd in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen. Gegevens met betrekking tot prospectieactiviteiten worden verwijderd binnen de wettelijke verjaringstermijnen na de uitvoering van de dienst of het verzamelen van uw toestemming, afhankelijk van het geval.
Voor meer informatie over het gegevensbeschermingsbeleid van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep en de verwerking van uw gegevens kunt u onze website www.maeva.com raadplegen of per e-mail een elektronische versie aanvragen.


ARTIKEL 17

Om de kwaliteit van de ontvangst voor onze klanten te verbeteren, informeren wij u dat uw telefoongesprekken met onze medewerkers kunnen worden opgenomen.
VACANSOLEIL/FRANKRIJK VAN NOORD NAAR ZUID (merken maeva.com / lafrancedunordausud / leskidunordausud / lespagnedunordausud) - Vereenvoudigde naamloze vennootschap met één aandeelhouder met een kapitaal van € 40.000 - Hoofdkantoor: L'Artois - Espace Pont de Flandre - 11 rue de Cambrai - 75947 PARIS CEDEX 19 - 483 315 362 RCS PARIS - SIRET 48331536200044 - Inschrijving in het register van reis- en verblijfoperatoren - IM075120173 - N Intracommunautaire btw-identificatie: FR 89 483 315 362; Financiële garantie: APST Beroepsvereniging voor Toerisme Solidariteit - 15, AVENUE CARNOT - 75017 PARIJS - Professionele burgerlijke aansprakelijkheid: RSA, PACIFIC Building, 11-13 Cours Valmy - 92977 PARIS LA DEFENSE