Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen - Reserveren

Zijn er verschillen tussen het reserveren via internet en telefonisch reserveren?

In principe niet, want de prijs is dezelfde. Mocht u aanvullende informatie willen of specifieke vragen hebben, neemt u dan telefonisch contact op met één van onze medewerkers op telefoonnummer: 070/ 211212 (€0,30 ct pm). Ook kunt u rechts boven op de website aangeven dat u teruggebeld wilt worden wanneer het u uitkomt. Klik hier om het formulier in te vullen.

Hoe kom ik aan een actiecode?

Wanneer er acties of speciale aanbiedingen zijn, maken wij bij Vacansoleil gebruik van actiecodes. Deze op maat gemaakte voordelen, ziet u regelmatig in onze nieuwsbrief voorbij komen.

Bent u nog niet ingeschreven voor de nieuwsbrief, klik dan hier om u in te schrijven. Via deze e-mail nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van acties, aanbiedingen en de laatste nieuwtjes.

Hoe kan ik een reservering maken bij Vacansoleil op internet?

Via de home pagina op www.vacansoleil.be, kunt u direct naar het reserveringssysteem van Vacansoleil door gebruik te maken van het Zoek en Boek menu, die u eenvoudig door linkt naar ons reserveringssysteem.

In het Zoek en Boek menu boekt u uw favoriete bestemming met de gewenste verblijfsperiode. U boekt vervolgens de beschikbare accommodatie door te klikken op boek nu. Dit is de button knop achter de getoonde prijs. U gaat nu de accommodatie reserveren. Daarna dient u en doorloopt daarbij de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1: uw verblijf
Tijdens deze stap heeft u de volgende mogelijkheden:
- klikken naar de informatie pagina van de camping voor meer informatie en foto's
- klikken naar de informatie pagina van de gekozen accommodatie en voor meer informatie
Verder kan u hier het reisgezelschap aanpassen.
Bijboeken: U kan extra's bijboeken zoals babypakket, preferenties, huur linnen, eindschoonmaak,etc indien deze van toepassing zijn op de door u gekozen accommodatie.
Overigens vindt u hier een overzicht van de bijzonderheden van de camping en de accommodatie.Wenst u nog een camping bij te boeken? Dat kan: onderstaand ziet u een knop  “Nog een camping en-/of extra accommodatie boeken” dezelfde accommodatie nog een keer, of een andere bestemming. Waar u op kan klikken. Uw eerste accommodatie blijft in tussentijd in uw winkelmandje zitten.

Stap 2: onderweg
Hier kunt u een overnachting boeken voor een camping onderweg.

Stap 3:  verzekeringen
Vacansoleil biedt u hier de mogelijkheid om een reis- en annuleringsverzekering reisverzekering, een annuleringsverzekering en-/of een schade aan logiesverzekering te boeken.

Stap 4: uw gegevens
Tijdens deze stap vult uw uw persoonlijke gegevens in, kunt u een eventuele kortingscode invoeren en vragen we hoe u attent bent gemaakt op Vacansoleil. Voor acties en speciale aanbiedingen maakt Vacansoleil gebruik van kortingscodes, waarmee u profiteert van speciale voordelen. U ontvangt deze actiecodes bijvoorbeeld via onze e-mail nieuwsbrief.

Bent u nog niet ingeschreven voor de nieuwsbrief, klik dan hier om u in te schrijven. Via deze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van acties, aanbiedingen en de laatste nieuwtjes. 

Stap 5: bevestigen
U controleert hier uw reservering. U kunt eventueel nog wijzigen door terug te gaan in het menu. Tijdens deze stap vinkt u ook aan dat u de algemene reisvoorwaarden heeft doorgenomen en dat u daarmee akkoord gaat.

Stap 6: betalen    
De betalingsinformatie wordt getoond, met de daarbij behorende betalingsmogelijkheden waar u uit kunt kiezen. U klikt vervolgens door via de button knop “boeken” zodat de reservering wordt afgerond.

Stap 7: Bedankt
Op de bedankpagina krijgt u het reserveringsnummer van uw boeking te zien.

Vacansoleil bedankt u voor het maken van de reservering en stuurt u tevens een bevestiging per e-mail toe. Klanten die geen e-mailadres hebben opgegeven ontvangen deze reisbevestiging per post.

Gedurende het hele reserveringsproces blijft u het reserveringsoverzicht rechts op uw scherm te zien.

Hierin staan de gekozen accommodaties en de prijzen. Ook worden de eventuele onvermijdbare kosten ter plaatse getoond in een lichtgele kleur.

Hoe kan ik zien of mijn reservering via internet gelukt is?

Nadat u de reservering heeft voltooid, door op de knop ‘boeken’ te klikken, krijgt u een scherm te zien met uw reserveringsnummer. Dit nummer geldt eveneens als bevestiging dat uw reservering definitief is. Kort daarop ontvangt u een e-mail van Vacansoleil met daarin nogmaals de reisbevestiging/factuur. Klanten die geen e-mailadres hebben opgegeven ontvangen deze reisbevestiging per post.

Is het mogelijk om een optie te plaatsen?

Ja, het is mogelijk om een optie op een accommodatie te plaatsen. De optietermijn is 24 uur. Het maken van een optie is alleen telefonisch mogelijk op het telefoonnnummer: 070/211 212 (€0,30 ct pm). Opties worden niet aanvaard in het hoogseizoen (juli en augustus) en binnen de 2 weken voor afreisdatum.

Hoe wordt de prijs berekend?

Op onze site vermelden wij in de prijstabellen prijzen per accommodatie. Hierbij worden verschillende prijsperiodes gehanteerd. U betaalt de nachtprijs maal het aantal nachten dat u op de camping verblijft. In het laagseizoen geldt er vaak extra voordeel zoals bijvoorbeeld 14=10 en 7=6 voor 4/7 en na 22/8. Indien u geheel of gedeeltelijk (in dit geval minimaal 7 nachten) voor 4/7 of na 22/8 op de camping zult verblijven krijgt u een of meerdere nachten gratis. Hierbij geldt wel dat bij een verblijf dat in meerdere prijsperiodes valt de goedkoopste nachten vervallen. Voor staanplaatsen geldt dat de vermelde prijs per nacht inclusief 2 personen is (in een enkel geval wijkt dit af; zie hiervoor de prijstabel) met een auto en een tent, of caravan of mobilhome. Hierbij is gebruik van elektriciteit inbegrepen. Voor extra volwassenen of kinderen op de staanplaats geldt een toeslag per nacht. Deze toeslag betaalt u per extra persoon per nacht.

Een voorbeeld: u gaat met uw gezin naar camping "Due Laghi" in Levico Terme, u huurt een volledig ingerichte bungalowtent Navajo en uw verblijf is van 27/5 tot 10/6 (2 weken).

De berekening is dan als volgt:

7 nachten voor € 38 per nacht € 266,00
7 nachten voor € 35 per nacht € 245,00

-/- korting (14=7) 7 x € 35 € 245,00 -/-
+ reserveringskosten € 20,00  

Deze vakantie kost u € 286,00

Wij werken met fluctuerende prijzen. De prijzen kunnen dusdanig per dag wisselen

Hanteert Vacansoleil een minimum aantal nachten?

De meeste campings hanteren het systeem van een minimum aantal overnachtingen per accommodatie. Dat betekent dat u een aantal nachten achter elkaar in dezelfde accommodatie op de camping dient te boeken. Meestal zijn dit minimaal twee nachten in het laagseizoen en vier in het hoogseizoen. Dit aantal kan variëren, ook per accommodatie. Voor 6 campings uit ons aanbod geldt dat u ook een enkele nacht kunt boeken, wat deze campings bij uitstek geschikt maakt als stop onderweg naar een verdere bestemming. De campings zijn: Iris Parc Le Chêne GrisLa Croix d'Arles, Feddet, Gulperberg Panorama en Les 3 Lacs du Soleil. Bij Terrassencamping Ossiacher See is het alleen mogelijk in het laagseizoen om één nacht te boeken. 

Op welke termijn kan ik de reispapieren verwachten?

Indien wij de betaling op tijd ontvangen, kunt u op de klantensite Mijn Vacansoleil uw reisdocumenten zelf printen. Dit is mogelijk vanaf 6 weken voor vertrek.

Is het mogelijk om een kinderbedje, kinderbadje en een kinderstoel te reserveren?

U kunt bij boeking een babypakket bijboeken, bestaande uit een kinderbedje, babybadje en kinderstoel, indien bij de camping van uw keuze een "speentje"-pictogram staat. De kosten hiervoor bedragen € 5,50 per nacht. In het bedje is geen deken of linnengoed aanwezig. Dit dient u zelf mee te nemen. Het aanwezige matrasje is dun; veel gasten nemen een extra matras van thuis mee.

Is het toegestaan om huisdieren mee te nemen? Zo ja, mag ik er dan ook twee meenemen?

Bij de bijzonderheden van de camping kunt u lezen of een huisdier op de camping van uw keuze is toegestaan, en of deze ook is toegestaan in de accommodaties. De eventuele kosten per nacht vindt u ook bij de bijzonderheden bij de prijstabel. Tijdens de boeking kunt u aangeven dat u een huisdier mee wilt nemen. In de Vacansoleil tenten zijn huisdieren echter nooit toegestaan. Indien u een stacaravan of staanplaats huurt dient u de kosten voor een huisdier  in de meeste gevallen ter plaatse bij aankomst op de camping te betalen. Indien de kosten vooraf aan Vacansoleil betaald moeten worden, worden deze tijdens uw boeking berekend. Mocht u meer dan één huisdier mee willen nemen, dient u telefonisch contact op te nemen met één van onze medewerkers: 070 211 212 (€0,30 ct pm).

Meer info over huisdieren vindt u hier.

Indien uw huisdier mee op vakantie gaat is het van belang goed te informeren naar de documenten en regels die in uw vakantieland gelden; een samenvatting van huisdierregels vindt u vindt u hier.

Zijn er ook campings geschikt voor andersvaliden?

Campings die aangepaste voorzieningen hebben voor rolstoelgebruikers, krijgen een speciaal rolstoel pictogram. Wij kijken daarbij niet alleen naar de inrichting van de toilet- en douchecabines, maar ook naar zaken als vrije ruimtes, hoe de deuren opengaan en of er traptreden zijn. En natuurlijk bekijken we de toegang tot het (zwembad) terras en het restaurant. Alle Vacansoleil tenten zijn goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, hoewel de vloer van het type Ottawa circa 15 centimeter boven de grond ligt.

Op camping Iris Parc Le Château de Galaure, camping Iris Parc Le Grand Dague en camping Iris Parc Birkelt bieden wij stacaravans aan die speciaal zijn aangepast voor andersvaliden, dit is het type Bali2. Onze andere stacaravans zijn niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.  Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers op het nummer : 070 211 212 (€0,30 ct pm).

Worden alleen reizende jongeren op de campings geaccepteerd?

De meeste campings in ons aanbod zijn familiecampings, en daarom worden alleen reizende jongeren vaak niet geaccepteerd. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden vragen wij u om vóór het maken van de definitieve boeking contact met onze reserveringsafdeling op te nemen op het nummer : 070 211 212 (€0,30 ct pm).

Kan ik ook een reservering maken voor een groep?

Via internet kunt u boekingen maken tot 5 accommodaties voor dezelfde periode en dezelfde camping. Indien uw groep groter is en meer dan 5 accommodaties nodig heeft, dan kunt u telefonisch een aanvraag daarvoor doen bij een van onze medewerkers op het nummer : 070 211 212 (€0,30 ct pm).

Kan ik bij Vacansoleil ook een verzekering afsluiten?

Jazeker! Dat is mogelijk. Een verstandige keuze bovendien, want zo gaat u met een onbezorgd gevoel op vakantie. U kunt een annuleringsverzekering, een reisverzekering (met optie hulp en vervoer) en/of een schadelogiesverzekering van ERV Verzekeringen afsluiten. Dat kan direct bij boeking of op een later tijdstip. Houdt u er rekening mee dat u de annuleringsverzekering binnen 5 werkdagen na uw boeking dient af te sluiten. Meer informatie over deze verzekeringen vindt u hier

Welke overnachtingsmogelijkheden biedt Vacansoleil?

Vacansoleil biedt u de mogelijkheid om halverwege uw reis op een camping te overnachten, zodat u de volgende ochtend weer fris het laatste deel naar de camping kunt rijden. Echt ideaal, zeker voor gezinnen met kinderen. Tijdens het boeken op internet bij stap 2, krijgt u de mogelijkheid om een overnachtingscamping te reserveren. 

Klik hier voor het volledige overzicht van overnachtingscampings

Ik betaal voor een preferentie, is dit dan ook een garantie?

Nee, een preferentie blijft een voorkeur en is geen garantie. Wij geven deze door aan de camping en men zal al het mogelijke doen om aan uw wens te voldoen. Evenwel, aan het niet doorgaan van een preferentie kunnen geen rechten worden ontleend. De preferentiekosten zijn administratiekosten en kunnen dan achteraf ook niet worden gerestitueerd.

Ik heb een reischeque van Vacansoleil gewonnen, kan ik deze ook via internet verzilveren?

Deze reischeque kan alleen telefonisch verzilverd worden. De korting wordt namelijk op internet niet automatisch toegekend. De maanden juli en augustus zijn uitgesloten voor een verblijf op de camping. U kunt kiezen uit een aanbod van speciaal geselecteerde campings. Deze campings vindt u op de Actie selectie lijst van deze website.

Klik hier voor de Actie selectie lijst

Op 1 boeking kunnen meerdere accommodaties voor u worden vastgelegd. Indien u het bedrag van de cheque niet volledig gebruikt, blijft het restant bedrag staan. Dit bedrag kan later worden gebruikt, onder dezelfde voorwaarden. Dat betekent dat het resterende bedrag vóór de vervaldatum moet zijn gebruikt. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van het nog resterende bedrag.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

U kunt uw reservering wijzigen, echter hiervoor zullen overeenkomstig onze algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht worden. Een wijziging kan uitsluitend telefonisch worden verwerkt. Eventuele bijkomende kosten zullen vóór de wijziging aan u doorgegeven worden.

Tot wanneer kan ik annuleren?

Indien u via internet boekt, is er geen optie termijn. De reservering is meteen definitief. Een annulatie vragen wij steeds schriftelijk met een kopie van uw identiteitskaart te sturen naar ons. Voor het annuleren van een boeking worden er conform de algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht. Ik wil mijn reservering annuleren / per post: Koningin Astridlaan 97 bus 10 te 8200 Brugge. 

Ik was net bezig met een reservering via internet, maar nu blijkt deze periode niet meer beschikbaar te zijn. Wat moet ik doen?

Als u een bepaalde accommodatie en periode selecteert, houdt ons reserveringssysteem deze selectie even voor u vast. Zodoende heeft u voldoende tijd om uw boeking rustig af te maken. Indien u deze selectie verlaat zonder de reservering definitief af te ronden, wordt deze pas na een bepaalde tijd weer vrijgegeven. U kunt het verblijf dan later, indien nog steeds beschikbaar, alsnog reserveren. U kunt een geselecteerde accommodatie wissen in het reserveringsoverzicht rechts op het scherm. TIP: Soms staat uw accommodatie nog in het winkelmandje rechts boven aan uw scherm. Door hierop te klikken kan u terugkeren naar uw reserveringsoverzicht.

Kan ik een medische essentie voor een bepaalde plaats aanvragen?

In overleg met de lokale camping beheerder is het mogelijk om een essentie aan te vragen. Uw speciale wens kan alleen in behandeling worden genomen op basis van medische gronden voor € 35 per accommodatie per essentie.

Kan iemand anders mijn reservering overnemen?

Ja, u kunt uw reservering laten overnemen door een ander reisgezelschap. De hoofdboeker van uw reservering én de nieuwe reizigers dienen dit schriftelijk aan ons door te geven met een kopie van hun identiteitskaart. De kosten voor deze overdracht van naam bedragen € 35,00. Dit kan per e-mail naar be-office@vacansoleil.com of per post naar Koningin Astridlaan 97 bus 10 te 8200 Brugge.